با به کارگیری دکتر داروساز انسانی در کارخانه های داروی دامی مخالفم

با به کارگیری دکتر داروساز انسانی در کارخانه های داروی دامی مخالفم
رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور با درخواست سازمان غذا و دارو در زمینه به کارگیری دکتر داروساز انسانی به عنوان مسوول فنی و بهداشتی در کارخانه های داروسازی دامپزشکی و شرکت های پخش و توزیع داروهای دامی قاطعانه مخالفت کرد.
دکتر محمدرضا صفری در واکنش به نامه اخیر دکتر رسول دیناروند رییس سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سازمان دامپزشکی کشور که در آن خواسته شده به استناد ماده (13) آیین نامه بند (ز) ماده (3) قانون سازمان دامپزشکی، دکتر داروساز انسانی، مسوول فنی و بهداشتی کارخانه های داروسازی دامپزشکی و شرکت های پخش و توزیع داروهای دامی شود، گفت: دامپزشکی، حوزه تخصصی است و در این حوزه نمی توان از دکتر داروساز انسانی به عنوان مسوول فنی و بهداشتی در کارخانه های داروسازی دامپزشکی استفاده کرد.
صفری افزود: اگر هدف از این نامه، ایجاد اشتغال جدید برای دکتر داروساز انسانی باشد، باید گفت، هم اکنون حوزه های متنوعی در بخش پزشکی وجود دارد و همکاران داروساز می توانند در آن بخش ها فعالیت کنند.
وی ادامه داد: دامپزشکی، حوزه متفاوتی است و فعالیت در بخش داروهای دامی مستلزم شناخت کامل از حرفه دامپزشکی، درمان دام، بیماری های دام، فیزیولوژی دام و بسیاری از مسایل تخصصی دیگر است و به همین دلیل همکاران دامپزشک که بیش از 200 واحد از جمله فارموکولوژی در رشته دامپزشکی را گذرانده اند می توانند در حوزه داروهای دامی و به عنوان ناظر فنی و بهداشتی مشغول به فعالیت شوند.
رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور در عین حال به قانون موجود نیز اشاره و تصریح کرد: طبق همان قانونی که سازمان غذا و دارو در نامه خود به آن استناد کرده است، مسوولیت تعیین صلاحت مسئوولان فنی و بهداشتی، تعیین ظرفیت و امتیاز بندی و تعیین حقوق آنها با سازمان دامپزشکی است و ما طبق قانون، فقط اعضای سازمان خودمان را می توانیم تعیین صلاحت و ارزشیابی و برای شان پروانه فعالیت صادر کنیم.
صفری گفت: هر سال نزدیک به 1500 دامپزشک در کشور فارغ‌التحصیل می شوند و در هر واحد، دامپزشک مستقر است و ما با کمبود متخصص رو به رو نیستیم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com