ایلام در تولید مرغ دارای رتبه ممتاز کشور است

ایلام در تولید مرغ دارای رتبه ممتاز کشور است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: در حوزه تولید مرغ در کشور دارای رتبه ممتاز هستیم.
عبدالرضا بازدار در ایلام اظهار کرد: روند صادرات در کشور عراق مناسب است و با ظرفیت تولید چهار هزار تن مرغ زنده برای صادرات مذاکراتی صورت گرفته؛ بخشی از تغذیه و نهاده‌های دام و طیور نیز در استان برای رفع مشکل مرغداری‌ها تأمین شده است.
وی ادامه داد: باید در کنار تولید کننده مسائل و مشکلات را ببینیم و با تولیدکنندگان کنار بیاییم؛ همچنین بانک‌ها نیز همکاری لازم را صورت دهند و برای تولید مطلوب و مستمر سیستم بانکی کمک کند تا صنایع خصوصاً مرغداری‌ها پابرجا بماند.
این مسئول اضافه کرد: باید از تلاش‌های استاندار ایلام در این خصوص تشکر کرد که با صندوق توسعه ملی مذاکراتی داشته و از ظرفیت هفت استان استفاده شده و تسهیلاتی در نظر گرفته شده است که به صورت سرمایه در گردش به واحدهایی که مشکل دارند، اختصاص یابد.
بازدار تصریح کرد: پشتیبانی امور دام خود را مکلف می‌داند که از قشر تولید کننده و زحمتکش که کشور را از این نظر واکسینه کرده‌اند حمایت کند و مرغ‌های تولیدی را بالاتر از قیمت بازار خریداری کرده و نهاده‌های دامی را در اختیار آنها قرار دهد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: هیئت دولت به منظور تنظیم بازار، سازمان‌های وزارت دفاع، نیروهای مسلح، وزارت بهداشت و بازرگانی را مکلف کرده است که اقلامی را از پشتیبانی امور دام خریداری کنند؛ این مصوبه در استان به صورت کامل اجرا نشده است.
و دستگاه‌های دولتی باید برای حمایت از تولید در استان، خرید مرغ و عدم توقف تولید همکاری کنند.
وی ادامه داد: در حال حاضر نیز پایه تولید پایین آمده است لذا باید در استان به صورت تیمی تولید را مدیریت کنیم؛ در برابر صنعت مرغ استان ایلام که نوپا است قرار داریم و هزینه تولید و تلفات نیز بالا است.
این مسئول گفت: در این مقطع حساس باید صنعت مرغ را اقتصادی کنیم تا حیات این صنعت تداوم داشته باشد.

 
نظرات شما
  •  

    فرزان گفت : ۹۳/۱۰/۲۴

    براى اينكه رتبه اول است با التماس و چك يك ماه مرغ را نقدى زير كيلوئى 3300 تومن بارگيرى ميكنند اين هم پاداش روتبه نخست بودن است در نتيجه در اين صنعت همه چيز برعكس دنيا است

    پاسخ...
  •  

    مرغدار گفت : ۹۳/۱۱/۰۱

    چه فایده؟؟
    تا چند وقت دیگه مرغی وجود نداره که بخواین رتبه هم بدین. جا این کارا به فکر مرغدارای بد بخت باشین دنبال راه چاره باشین از این بحران در بیایم

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com