ایرانی ها دو برابر متوسط جهانی گوشت مرغ مصرف می کنند

ایرانی ها دو برابر متوسط جهانی گوشت مرغ مصرف می کنند
معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی گفت: ایرانی ها دو برابر متوسط جهانی گوشت مرغ مصرف می کنند.
به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی، حسن رکنی در حاشیه بازدید از یک واحد مرغداری در شهرستان مرند، با اشاره به اینکه به مشکلات این بخش و معضلات مرغداران اشراف کامل دارد، افزود: به نقاط ضعف این صنعت و بخش های سودده و ضررده آن آشنایی داریم.
وی بر گرایش مدیریت تولید به سوی زنجیره های تولید، اشاره و اظهارکرد: برای نجات صنعت مرغداری به کمک تشکل ها و تولیدکنندگان احتیاج داریم.
رکنی گفت: واردات گوشت مرغ از کشورهای دیگر برای ما یک سرشکستی بزرگ است.
وی با بیان اینکه با مدیریت درست می توان جلوی واردات را گرفت و فراتر از آن به صادرات فکر کرد، افزود: بهبود ضریب تولید با یک مدیریت منطقی، پایین آوردن سن کشتار، پایین آوردن استاندارد وزن کشتار، بالا بردن سطح کیفی گوشت مرغ تولید شده و بسته بندی آن ازعوامل پیشرفت صنعت مرغداری در کشور است.
معاون امور تولیدات دامی وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه اگر به دنبال افزایش بهره وری، کاهش تلفات هستیم باید اصلاح ساختار طیور در برنامه کاری قرار بگیرد، گفت: با اصلاح صفات در مرغداری های گوشتی، زمینه افزایش کیفیت و کاهش قیمت فراهم می شود.
وی با بیان اینکه یکپارچه سازی زنجیره تولید سبب افزایش بهره وری در مرغداری ها و سود صاحبان این صنعت می شود، ادامه داد: زنجیره های تولید طیور در صنعت مرغداری ایران در حال تکمیل هستند و با کامل و یکپارچه شدن این زنجیره ها در آینده نزدیک شاهد دگرگونی اساسی در این صنعت خواهیم بود.
رکنی رسیدن به استانداردهای بین المللی در صنعت طیور را با اجرای زنجیره یکپارچه تولید امکان پذیر خواند و افزود: با توسعه زنجیره ها و با حذف واسطه های غیرضروری ضمن افزایش بهره وری، هزینه تولید کاهش و سود تولید کننده و منافع مصرف کننده تضمین خواهد شد.
وی گفت: سرانه مصرف گوشت مرغ برای هر ایرانی در سال 25 کیلوگرم است و با متوسط مصرف گوشت مرغ در جهان که 12 کیلوگرم است، ما دو برابر جهانیان گوشت مرغ مصرف می کنیم.

 
نظرات شما
  •  

    علي گفت : ۹۳/۰۲/۲۸

    نسبت به گوشت قرمز وماهي وهر پروتئن گياهي حساب بكنيد گوشت مرغ از همه انها ارزونتره چرا مصرف بالا نباشه فعلا كه ارزونه هرچي ميخوايد بخوريد .... حالا كه مرغدار بدبخته و اين صنعت متولي نداره.

    پاسخ...
  •  

    یک مرغدار گفت : ۹۳/۰۲/۲۹

    وقتی قیمت مرغ با خیار یکی است چرا مردم مرغ نخورند

    پاسخ...
  •  

    مرغدار گفت : ۹۳/۰۲/۲۹

    اخه اقتصاددان اونا گوشت قرقاول وبلدرچين وكبك ميخورند توچي همين مرغ هم گير نمياد

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    بهمنیار گفت : ۹۳/۰۳/۰۱

    بسیا درست گفته است

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com