ایران ظرفیت تولید ۲ میلیون تن گوشت مرغ را در سال دارد

ایران ظرفیت تولید ۲ میلیون تن گوشت مرغ را در سال دارد
معاون امور بهبود تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی گفت: استعداد تولید حدود ۲ میلیون تن گوشت مرغ در کشور وجود دارد و ما در حال حاضر حدود ۱۶۰ هزار تن درماه گوشت مرغ تولید می کنیم.
حسن رکنی ظهر امروز در افتتاحیه نهمین نمایشگاه تخصصی صنعت دام، طیور و آبزیان و صنایع وابسته و سومین نمایشگاه تخصصی ادوات و نهادهای کشاورزی و آبیاری که پیش از غروب امروز در محل دائمی نمایشگاه های دائمی استان قم برگزار شد، اظهار کرد: برنامه ریزی ها در این  حوزه باید به گونه ای باشد که دغدغه های اجتماعی در این مورد کاهش یابد ضمن اینکه به سمت غذای سالم و فراوان نیز برویم.
وی تاکید کرد: با بررسی های انجام شده مشخص شد که خوشبختانه با شرایطی که ما امروز در تولید داریم زیرساخت های خوبی در کشور وجود دارد و در این بخش افراد ماهر و خبره فراوانی در کشور داریم که در نتیجه امکان  تولید مواد پروتئیتی در بخش دام و در بخش طیور وجود دارد.
معاون امور بهبود تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی  بیان کرد: امروز می توان ادعا کرد که استعداد تولید حدود 2 میلیون تن گوشت مرغ در کشور وجود دارد و ما در حال حاضر حدود 160 هزار تن درماه گوشت مرغ تولید می کنیم که بخشی از این تولید مازاد نیاز داخل است و امکان صادرات را نیز پیدا کرده ایم و در تخم مرغ نیز شرایط مشابهی وجود دارد به طوری که نزدیک به 900 هزار تن در سال تولید داریم.
رکنی گفت: در وزارت جهاد کشاورزی جهش در بخش تولید و افزایش بهره وری هدف گذاری شده است و یکی از مسائلی که در این رابطه در حال بررسی هستیم کاهش طول دوره پرورش طیور است که در صورت به نتیجه رسیدن می توان لاشه های بسیار با کیفیت و با دور ریز کم تولید کرد.
وی با بیان این که باید ضریب تبدیل غذایی را باید در کشور بهبود بخشیم، خاطرنشان کرد: باید در همه استان ها سیستم تلفیقی را در زنجیره صنعت طیور ایجاد کنیم و این زیجیره به این معنی است که این امکان برای ما وجود داشته باشد که مرغ مادر را بتوانیم با مرغ  گوشتی مرتبط کنیم.
معاون امور بهبود تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به پتانسیل استان قم در رابطه با تولید دام و طیور اظهار کرد: خوشبختانه قم استان مستعدی در زمینه پرورش دام و طیور است و زیرساخت ها و زمینه های خوبی در این رابطه در این استان وجود دارد.
وی افزود: بسیاری از کشورهای پیشرفته ضریب تبدیل 1.5 را هدف قرار داده اند در حالی که در حال حاضر در کشور ما این ضریب برابر با 2.1 است که امیدواریم با اقداماتی که در دست انجام داریم موفق شویم تغییرات خوبی را در این بخش به ارمغان بیاوریم.
رکنی ابراز کرد: معاون امور بهبود تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی گفت: امروز می توان ادعا کرد که استعداد تولید حدود 2 میلیون تن گوشت مرغ در کشور وجود دارد و ما در حال حاضر حدود 160 هزار تن درماه گوشت مرغ تولید می کنیم.
معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: خوشبختانه در واحدهای صنعتی مدیرت خوبی بر دامهای اصیل شیری می شود اما حدود 1میلیون و صد هزار راس دام اصیل و بیش از 5 ملیون راس دام های دو رگه و حدود 2و نیم میلیون راس دام بومی داریم و به همین دلیل باید برنامه ریزی سنگینی به منظور تولید شیر و گوشت از دام های سنگین داشته باشیم.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com