ایران صادرکننده خوراک دام، طیور و آبزیان

ایران صادرکننده خوراک دام، طیور و آبزیان
رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان گفت: میزان بهره وری صنعت طیور در کشورهای پیشرفته 1.7 است.
مجید موافق غدیری در خصوص یهره‌وری صنعت طیور در کشور بیان داشت: میزان بهره‌وری صنعت طیور کشور ۲. ۲ درصد است.
وی افزود: تولید مواد پروتئینی در کشور مساله‌ای حائز اهمیت است.
رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان تاکید کرد: صنایع تولیدکننده دام و طیور سه میلیون تن ظرفیت تولید مرغ ایجاد کرده است که یک میلیون از این ظرفیت بلا استفاده است.
وی کل ارزش سهم خوراک دام را ۵۴ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: از این عدد حدود ۹۲۰۰ میلیارد تومان سهم کارخانه‌هاست.
رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان در خصوص سفر اخیر هیات فرانسوی به ایران و برنامه‌هایی که در کشور برای همکاری با فرانسه در زمینه تولیدات دامی وجود دارد بیان داشت: شایعات صادرات خوراک میگو از فرانسه به ایران صحت ندارد؛ بلکه قرار است این کشور در یک مزرعه تولید میگو در جنوب ایران همکاری‌های داشته باشد.
وی افزود: خوراک میگو به طور کامل در ایران تولید می‌شود و با توجه به تعرفه بالای واردات این محصول امکان ندارد کشوری تمایل به واردات آن به ایران داشته باشد.
رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان تاکید کرد: ایران صادرکننده خوراک آبزیان است به طوری که این محصول به ۱۸ کشور دنیا صادر می‌شود.
وی در پاسخ به این سوال که آیا صادرات خوراک آبزیان به اروپا هم انجام می‌گیرد، بیان داشت: این محصول به اروپا صادر نمی‌شود و صادرات آن مستلزم گواهی نامه‌های بهداشتی است که تا امروز شرایط دست یابی به آن فراهم نشده است.
رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان افزود: البته کشور ایران از نظر تکنولوژی در تولید محصول جایگاه بسیار خوبی دارد؛ اما اتحادیه اروپا استانداردهای خاصی برای واردات دارد که اخذ آن مستلزم رفع موانع است.

 
کلمات کلیدی صادرات خوراک دام
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com