ایران در سودان مجتمع تولید واکسن احداث می‌کند

ایران در سودان مجتمع تولید واکسن احداث می‌کند

عبدالحسین دلیمی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به سفر شب عید خود به کشور اسلامی و آفریقایی سودان گفت: طبق یادداشت تفاهم سه جانبه بین مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی ایران، وزارت دام و آبزیان سودان و وزارت علوم تکنولوژی سودان به زودی مجتمعی در این کشور آفریقایی برای تولید واکسن‌های دامی از جمله تب برفکی احداث می‌شود.
رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی افزود: کشور سودان دارای 70 میلیون رأس گوسفند و بز، 30 میلیون رأس گاو و دو میلیون نفر شتر است و کشور دامپروری است که از جمله صادرکنندگان گوشت به اتحادیه اروپا به شمار می‌رود که واکسن‌های مورد نیاز خود را از خارج وارد می‌کند و تولید واکسن در آن کشور اهمیت خاصی دارد.
وی با اشاره به اینکه دانش فنی مناسب تولید واکسن در ایران آن قدر پیشرفت کرده است که ایران یکی از فروشندگان مهم دانش فنی تولید واکسن به شمار می‌رود و اهمیت خاصی برای انتقال و فروش دانش فنی به کشورهای اسلامی و آفریقایی قائل است.
دلیمی تصریح کرد: این مجتمع تولید واکسن دامی در منطقه سوبا در پارک تکنولوژی در جنوب کشور سودان احداث می‌شود که با سرمایه‌گذاری 60 درصد ایرانی و 40 درصد سودانی خواهد بود.
رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در زمینه مجتمع تولید واکسن در سودان سودآور خواهد بود، از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی دعوت کرد ، برای مشارکت در این بخش سرمایه‌گذاری کنند.
دلیمی افزود: مقدمات عقد قراداد فراهم شده و به زودی راه‌اندازی مرکز و تولید واکسن دامی در سودان آغاز خواهد شد. همچنین بانک توسعه صادرات ایران قول داده تأمین اعتبار این پروژه را فراهم کند.
وی خبرداد: وزیر دام و آبزیان سودان در بهار سال جاری برای عقد قرارداد تولید واکسن دامی به ایران سفر خواهد کرد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com