ایران در برزیل ذرت می‌کارد

ایران در برزیل ذرت می‌کارد
در جریان سفر هیات برزیلی وزیر معادن و انرژی برزیل با «حمید چیت‌چیان» وزیر نیروی ایران نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.
کشت فراسرزمینی در برزیل حاصل توافقات وزارت جهاد کشاورزی با طرف برزیلی است که در سال گذشته انجام شد؛ به گونه‌ای که پس از این توافقات و در مدت کوتاهی حدود ١٠٠ هزار هکتار از اراضی کشاورزی برزیل در اختیار ایران قرار گرفت که هم‌اکنون ٦٠ هزار هکتار آن از سوی شرکت‌های سرمایه‌گذار بخش خصوصی ایرانی زیرکشت ذرت رفته است.
این تنها یکی از بخش‌های مورد توافق دو کشور جهت همکاری دوجانبه است. در سفر هیات برزیلی به ایران افزایش سطح تبادلات تا پنج میلیارد دلار، همکاری‌هایی در بخش انرژی و خرید گاز مباحث مورد مذاکره دو کشور بوده است.
یکی از بخش‌هایی که برای همکاری با برزیل در نظر گرفته شده کشت فراسرزمینی است که هومن فتحی مدیرکل بین‌الملل وزارت جهاد کشاورزی گفت: هم‌اکنون ٦٠ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در این کشور تحت کشت ذرت از سوی ایرانیان قرار گرفته است.
در کنار این اقدام قرار است حجم تبادلات ایران و برزیل به پنج میلیارد دلار برسد. هدفگذاری جدید که به گفته علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد دست‌یافتنی است در دیدار با وزیر توسعه، صنعت و تجارت این کشور انجام شد.
در سلسله دیدارهای کشورهای غربی برای ارتباط مجدد با ایران «آرماندو مون تیرو» وزیر توسعه، صنعت و تجارت خارجی برزیل و هیات همراه درباره تجارت و سرمایه‌گذاری در ایران با طرف‌های ایرانی مذاکره کرد. طیب‌نیا پیرو این دیدار گفت: در جلسه مشترک مقرر شد کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و برزیل در سه ماهه اول سال آینده تشکیل شود.
وزیر اقتصاد تصریح کرد: قبل از آن کمیته‌های تخصصی در زمینه تنظیم روابط مالی، بانکی، بیمه‌ای، گمرکی و سرمایه‌گذاری مشترک تشکیل می‌شود تا متون و اسناد لازم را تهیه کنند و در کمیسیون مشترک به امضای مقامات دو کشور برسد.
«آرماندو مون تیرو» وزیر توسعه، صنعت و تجارت خارجی برزیل پس از این دیدار گفت: در سال ۲۰۱۰ نیز رییس‌جمهور ما آقای لولا قصد داشت درباره مسائل هسته‌ای ایران کمک کند. وی گفت: الان زمان مهمی است تا ایران به جامعه بین المللی بازگردد و زمینه‌های توسعه روابط خارجی و سرمایه‌گذاری برای ایران فراهم شود.
برزیلی‌ها از صادرات ایران ١٤٠ درصد مالیات می‌گیرند
رییس اتاق بازرگانی ایران و برزیل نیز با اعلام ٢٠ برابر بودن صادرات برزیل به ایران، گفت: در حالی که صادرات برزیل به ایران یک‌طرفه و ناعادلانه است، این کشور برای واردات کالا از ایران تا ١٤٠ درصد تعرفه گمرکی در محصولاتی مانند فرش اعمال می‌کند.
سید فخرالدین عامریان در واکنش به خبر تراز منفی ایران در تجارت با برزیل و اعلام صادرات سه برابری برزیل به ایران، به تسنیم اظهار کرد: مسوولان ایرانی بر اساس آمار گمرک خودمان، صادرات برزیل به ما را ٣٠٠ میلیون دلار می‌دانند در حالی که میزان صادرات برزیل به ایران بیش از دو میلیارد دلار است.
وی افزود: به دلیل شرایط خاصی که ایران در زمان تحریم داشت، بخش زیادی از کالاهای ایرانی با واسطه امارات به ایران آمد که این ارقام در میزان مبادلات تجاری دو کشور و تراز منفی تجاری ایران، آورده نشده است. رییس اتاق بازرگانی ایران و برزیل ادامه داد: در دیداری که بنده با وزیر کشاورزی برزیل داشتم، وی عنوان کرد که میزان صادرات برزیل به ایران بیش از دو میلیارد دلار است.
برزیل ، بازار جدید نیروگاه‌سازان ایرانی می‌شود؟
در حالی که جمعیت برزیل حدود ٥/٢ برابر جمعیت ایران است، ظرفیت اسمی تولید برق در این کشور حدود هفت برابر کشور ما است. با این وجود، وزیر توسعه، صنعت و تجارت خارجی برزیل از وجود ظرفیت سرمایه‌گذاری ٤٧ میلیون دلاری در زمینه ایجاد نیروگاه‌ها در برزیل خبر می‌دهد
در جریان سفر هیات برزیلی وزیر معادن و انرژی برزیل با «حمید چیت‌چیان» وزیر نیروی ایران نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.
جمهوری فدرال برزیل بزرگ‌ترین اقتصاد امریکای لاتین است و پنجمین کشور جهان از نظر وسعت و جمعیت محسوب می‌شود. بازار ١٩٣ میلیونی مصرف در این کشور در کنار رشد تقاضای مصرف و همچنین رشد طبقه متوسط موجب شده که این کشور از بازار گسترده و رو به رشدی برخوردار باشد.
کشاورزی و تجهیزات مرتبط، ساختمان و تاسیسات، برق، فناوری‌های زیست محیطی، انرژی هسته‌ای، خرده‌فروشی و حمل و نقل از ظرفیت‌های مهم سرمایه‌گذاری در این کشور است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com