ایران بی نظیرترین نمونه های نژادی مرغ بومی دنیا را دارد

ایران بی نظیرترین نمونه های نژادی مرغ بومی دنیا را دارد

مدیرکل دفتر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم وزارت جهاد کشاورزی گفت: ایران بی نظیر ترین نمونه های نژادی مرغ بومی دنیا را دارد که باید به این مهم توجهی ویژه شود.
به گزارش خبرنگار مهر در رشت، حسین دماوندی نژاد شامگاه یکشنبه در جمع مدیران جهاد کشاورزی استان در فومن با اعلام اینکه خیلی از منابع ژنی طیور بومی پایه توده های صنعتی در دنیاست، افزود: هر آنچه که در این کشور تحت عنوان منابع ژنی و توده های ژنی وجود دارد باید مورد مطالعه، شناسایی و انتخاب قرار گیرد و خلوصی از این توده ها به توسعه نژادی و ژنتیکی رسیده و نامگذاری شوند.
وی با اشاره به اینکه مردم را باید به خودکفایی و خود اتکایی نزدیک کرد، اظهارداشت: کشور ایران صاحب جایگاه در عرصه تولیدات کشاورزی در دنیاست از این رو باید از این ظرفیتهای به نحو احسن استفاده شود.
مدیرکل دفتر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم ادامه داد: در حال حاضر ایران درتولید گوشت مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز به ترتیب رتبه هفتم، دهم و چهاردهم دنیا را دارد.
وی گفت: امکاناتی که در این کشور وجود دارد علاوه بر نیاز 70 میلیون نفر جمعیت به یقین در کشورهای همسایه نیز می توان به دنبال بازارهای هدف بود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان نیز در این مراسم گفت: استان گیلان به دلیل موقعیت منحصربه فرد قابلیت توسعه همه جانبه کشاورزی را دارد.
 

 
کلمات کلیدی مرغ بومی ایران
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com