ایران بزرگترین واردکننده گوشت در منطقه

ایران بزرگترین واردکننده گوشت در منطقه
نماینده مردم مهاباد در مجلس با بیان اینکه ایران تبدیل به بزرگترین واردات گوشت در منطقه شده است،گفت: ۵۰ درصد ظرفیت دامداری‌های استان آذربایجان غربی  خالی از ظرفیت تولید هستند.
جلال   محمود زاده درباره وضعیت صنعت دامداری در آذربایجان غربی،گفت:استان آذربایجان غربی یکی از قطب‌های تولید محصولات دامی و شیری در شرایطی است که نزدیک به  50درصد ظرفیت دامداری صنعتی در این  استان خالی از ظرفیت تولید هستند.
نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:دامداری های سنتی نیز در استان آذربایجان غربی براثر تب برفکی در طی 3 سال گذشته  با تلفات بالای دامی  روبرو شدند و ازهمین  رو دولت نیز در این راستا تسهیلاتی ارائه نکرده است  تا بتوان دام های تلف شده در دامداری‌های سنتی را به نوعی جبران کرد.
وی افزود: جمعیت دام در دامداری‌های مهاباد و در کل کشور کاهش پیدا کرده است و از همین رو ،این مسئله موجب شده است که دولت با تعرفه صفر گوشت قرمز را از کشورهای دیگر بالاتر از  قیمت گوشت داخلی واردبکند.
محمودزاده افزود: بادرنظرگرفتن نیمی از هزینه‌هایی که برای  واردات گوشت  متحمل می شویم؛می توان با سرمایه گذاری در تولیدگوشت به خودکفایی نایل شد و این درحالی است که  در سه سال گذشته شعار می دادند به مرز خودکفایی گوشت رسیده ایم.
وی ادامه داد:ما تبدیل به واردکننده گوشت قرمز در منطقه  شده ایم و این امر خبر خوبی برای اقتصاد ما تلقی نمی‌شود و این موضوعات همواره برای عدم مدیریت بهینه در تولیدگوشت تلقی می‌شود.
عضوهیئت رییسه کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه ایران تبدیل به بزرگترین واردات گوشت در منطقه شده است،یادآورشد: 50 درصد ظرفیت دامداری‌های استان آذربایجان  غربی خالی از تولید هستند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com