ایجاد میدان فروش دام زنده در استان بوشهر ضروری است

ایجاد میدان فروش دام زنده در استان بوشهر ضروری است
معاون بهبود تولیدات دام سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: احداث میدان بهداشتی عرضه دام زنده یکی از مهمترین نیازهای استان جهت تامین دام مورد نیاز واحدهای دامداری و نیز کشتارگاه های استان بوشهر است.
قطبی با بیان این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل نبود میدان عرضه دام، دامداران استان مجبورند تا برای خرید دامهای مورد نیاز خود وقت زیادی را صرف و حتی به استانهای مجاور مراجعت نمایند. از طرفی قاچاق دام و ورود غیر قانونی دام زنده به کشور، سلامت و اقتصاد واحدهای دامداری کشور را به طور جدی تهدید می کند و شیوع بیماری های ناشی از آن هزینه های جبران ناپذیری را به کشور وارد می سازد.
وی همچنین افزود: کنترل و نظارت یکی از مهمترین راههای مقابله با اثرات ناشی از ورود غیر قانونی دام زنده و کنترل بیماری هاست و در این راستا میدان عرضه دام نقش مهمی در کنترل ورود و خروج دام به استان و شناسایی دام های قاچاق و جلوگیری از کشتار غیر بهداشتی دام خواهد داشت.
وی گفت از مهمترین مزایای احداث میدان عرضه دام، تامین دام مورد نیاز واحدهای دامداری، تامین دام مورد نیاز کشتارگاه های استان، نظارت بهداشتی بر عرضه دام و شناسایی دام های بیمار و جلوگیری از انتقال آنها به کشتارگاه و تهدید سلامت مردم، جلوگیری از شیوع بیماری های مشترک دام، قرنطینه و درمان دامهای بیمار و جلوگیری از انتقال بیماری به سایر واحدهای دامداری، کنترل ورود و خروج دام به استان و جلوگیری از قاچاق دام وحفظ ذخایر ژنتیکی دام استان است.
قطبی خاطرنشان کرد: با توجه به ضرورت احداث میدان عرضه دام در استان از علاقمندان جهت سرمایه گذاری در این زمینه دعوت به عمل می­­آید. با توجه به موقعیت جغرافیایی و تجمع واحدهای دامداری در شهرستان دشتستان، در حال حاضر بهترین مکان جهت احداث میدان عرضه دام در استان، این شهرستان است. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com