ایجاد زنجیره تولید و پرورش دام و طیور مهم‌ترین عامل در کاهش هزینه‌های تمام شده است

ایجاد زنجیره تولید و پرورش دام و طیور مهم‌ترین عامل در کاهش هزینه‌های تمام شده است
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تبریز در نشست این کمیسیون که با حضور مدیران و رؤسای اتحادیه‌ها و مدیران واحدهای پرورش دام و طیور برگزار شد، ایجاد زنجیره تولید و پرورش دام و طیور از تولید تا فروش به مصرف‌کننده را مهم‌ترین عامل در کاهش هزینه‌های تمام شده دانست.
یونس ژائله گفت: وجود واسطه‌ها در این بخش باعث افزایش قیمت محصولات است و مدیریت به صورت مشارکتی و وصل حلقه‌های جدا از هم می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد.
وی افزود: پرورش دام و طیور استراتژی و برنامه‌های ویژه‌ای را می‌طلبد و مسؤولان نیز با قیمت‌گذاری عادلانه بر روی محصولات و همچنین معافیت‌های مالیاتی و ارائه تسهیلات بانکی با بهره پایین به این شاخه از تولید کمک کنند.
زندیه رئیس دامپزشکی استان نیز با اشاره به اینکه بخش کشاورزی و دامپروری از بخش‌های آسیب‌پذیر بوده و تمام دولت‌ها سیاست‌های حمایتی خود را به این بخش اختصاص می‌دهند، عنوان کرد:«دولت باید با بیمه محصولات اعطای وام‌های کم‌بهره، خرید تضمینی محصولات صنایع جانبی، اختصاص یارانه، حذف واسطه‌ها و همچنین تسهیل در صادرات محصولات و واردات به فعالان در این بخش کمک کند.
عبدالهی معاون سازمان جهاد کشاورزی استان نیز آموزش به اعضاء را یکی از مهم‌ترین وظایف تشکل‌ها دانست و گفت: دولت تمام اختیارات را به بخش‌خصوصی واگذار کرده و سیاست‌های حمایتی تدوین شده و با ارائه طرح‌ها و پیشنهادات و تصویب آن آماده تخصیص این منابع هستیم.
علیپور، رئیس دانشکده تغذیه دانشگاه تبریز نیز با تأکید بر الگوبرداری از کشورهای هم‌جوار و استفاده از تجربیات آنان در این بخش، شیر و گوشت مرغ را از کالاهای اساسی و تغذیه‌ای مهم اعلام کرد و افزود: آمار سرانه مصرف ما در مقایسه با سایر کشورها درحد پایینی است و ما منشأ بسیاری از بیماری‌ها را در تغذیه و عدم تغذیه سالم می‌دانیم.
وی مهم‌ترین وظیفه وزارت بهداشت را پیشگیری دانست و ادامه داد: مهم‌ترین قدم در این رابطه رساندن تغذیه سالم است و خوشبختانه تولیدکنندگان استان به دنبال تحویل فرآورده‌های دامی سالم و عاری از افزودنی‌های شیمیایی هستند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com