ایجاد دومین زنجیره کامل تولید مرغ گوشتی در آمل

ایجاد دومین زنجیره کامل تولید مرغ گوشتی در آمل

 مدیر جهاد کشاورزی آمل گفت: دومین زنجیره کامل تولید مرغ گوشتی در شهرستان آمل راه‌اندازی می‌شود.به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، مرتضی امینی نیاکی ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از یک واحد تولید مرغ گوشتی در روستای آهنگرکلا با اشاره به اینکه دو واحد به صورت دوره‌ای به تولید مرغ مادر گوشتی مشغول هستند، افزود: 18 واحد مرغداری نیز دارای پروانه در این بخش فعالیت می‌کنند. 

وی با بیان اینکه آمل ظرفیت تولید 838 هزار تن گوشت سفید را دارد، اظهار داشت: 304 مرغداری تولید گوشت سفید در این شهرستان به تولید اشتغال دارند. 
امینی با بیان اینکه پرورش یک مرغ گوشتی 60 روز به طول می‌انجامد، تصریح کرد: در طی یک دوره 24 هفته‌ای می‌توان یک مرغ گوشتی را پرورش داد. 
وی با اعلام اینکه برای از هر قطعه مرغ نیز می‌توان 175عدد تخم مرغ استحصال استحصال کرد، اظهار داشت: در طی یک دوره تقریبا 93 درصد تخم مرغ‌های به جوجه تبدیل می‌شود. 
مدیر جهاد کشاورزی آمل با بیان اینکه در طی یک دوره قریب به 2 میلیون قطعه جوجه یک روزه در واحدهای مرغداری تولید می‌شود، افزود: شهرستان آمل به دلیل تولید بالا توان صادراتی این محصولات را استان‌های همجوار را نیز دارد. 
وی با اعلام اینکه 38 درصد صنعت طیور استان مازندران متعلق به شهرستان امل است، تصریح کرد: آمل دارای یک واحد صنعتی دارای زنجیره کامل تولید است. 
امینی با بیان اینکه پرونده یک واحد مرغ گوشتی در استانداری مازندران در حال بررسی است، خاطرنشان کرد: با تایید این واحد صنعتی آمل دارای دومین زنجیره کامل تولید مرغ گوشتی و فرآورده‌های آن می‌شود. 
در هفتمین روز از ایام الله دهه فجر یک واحد تولید مرغ گوشتی با ظرفیت تولید 15هزار قطعه مرغ در زمینی به مساحت 15هکتار در شهرستان آمل به بهره‌برداری رسید.

 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com