ایجاد اختلال در بازار نهاده‌ها و مرغ از سوی پشتیبانی امور دام

ایجاد اختلال در بازار نهاده‌ها و مرغ از سوی پشتیبانی امور دام
عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی همدان با بیان اینکه طی سال‌های اخیر از پشتیبانی امور دام هیچ پشتیبانی ندیده‌ایم، گفت: این مجموعه همیشه در بازار نهاده‌ها و مرغ اختلال ایجاد کرده است.
مهدی عابدی در جمع خبرنگاران مهمترین مشکل پیش روی مرغداران را مسئله قیمت مرغ و نوسانات آن دانست.
وی با بیان اینکه نماینده دولت در صنعت مرغداری، پشتیبانی امور دام است، ادامه داد: طی این چند سال، ما از این مجموعه هیچ پشتیبانی ندیده‌ایم.
عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی همدان افزود: مرغی که قیمت تمام‌ ‌شده آن برای تولیدکننده پنج هزار و 300 تومان بوده هفته قبل در بازار با قیمت چهار هزار تومان به فروش رفته است.
وی ادامه داد: با وجودی که پشتیبانی امور دام شرایط سختی را برای انعقاد قرارداد خرید، جلوی پای مرغداران گذاشته از روی ناچاری این شرایط را پذیرفتیم اما وقتی قصد تحویل مرغ به این مجموعه را داشتیم با بهانه‌هایی چون نبود انبار و سردخانه مواجه شدیم.
عابدی با بیان اینکه مرغ باید به روز مصرف شود و ماندن آن برای تولیدکننده ضرر است، افزود: متاسفانه پشتیبانی امور دام همیشه در بازار نهاده‌ها و مرغ اختلال ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: قیمت مرغ باید از همان ابتدای سال اعلام شود تا تولیدکننده برنامه‌ریزی‌های خود و به صرفه بودن اقتصادی این کار را بررسی کند تا بر اساس آن اقدام به تولید و یا عدم تولید کند.
عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی همدان با انتقاد از اقدام دولت در ندادن یارانه به تولیدکننده مرغ نیز گفت: وقتی دولت، قیمت را مشخص می‌کند باید نسبت به ارائه یارانه نیز اقدام کند در صورتی که ما همه چیز را با قیمت آزاد خریداری می‌کنیم.
وی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در خصوص دلیل طعم خوب مرغ مهاباد نیز گفت: مرغ‌هایی که به نام مهاباد عرضه می‌شود، همان مرغ‌های همدان هستند که در آنجا کشتار می‌شوند.
عابدی شست‌وشوی مناسب مرغ در کشتارگاه‌های مهاباد با استفاده از دستگاهی به نام «شیلر» را باعث طعم و مزه خوب آن دانست و گفت: از آن جا که همدان با کم‌آبی مواجه است، مرغ مدت کمی در دستگاه شیلر باقی می‌ماند.
وی در پایان تصریح کرد: موضوع دیگر آنکه، مرغ‌ها در کشتارگاه‌های مهاباد در هوا شست‌وشو می‌شوند که این نکته نیز باید مدنظر باشد.

 
نظرات شما
  •  

    مرغدارآمل گفت : ۹۳/۰۲/۲۲

    بالاخره یکی حقیقتو گفت.پشتیبانی پدر مرغدارو در آورده.همه عزیزان پشتیبانی هم به نون ونوایی رسیدن.

    پاسخ...
  •  

    مرغدار گوشتی گفت : ۹۳/۰۲/۲۴

    با سلام. پشتیبانی و اتحادیه ها نباید با کشتارگاه قرار داد تحویل مرغ با دریافت علوفه ببندد و آنها با قیمت آزاد در بازار پخش کنند.چرا مرغداران گوشتی ساماندهی نمیشوند تا حرف آخر تمام صنعت مرغداری را بزنند.الان تمام هزینه ها از جیب مرغدار گوشتی خرج میشود ...تمام صنایع درگیر فعالیتهای مرغداری سود میبرند الا مرغدار گوشتی !!

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com