ایالات متحده بر روی کالاهای چینی تعرفۀ جدید وضع می کند

ایالات متحده بر روی کالاهای چینی تعرفۀ جدید وضع می کند
امریکا در نظر دارد بر روی کالاهای چینی به ارزش 50 میلیارد دلار، تعرفۀ 25 درصدی وضع کند ؛ و چین هم اظهار داشته که اینکار را بی پاسخ نخواهد گذاشت و تعرفه ای جدید بر روی کالاهای امریکا من جمله سویا ، ذرت و گندم وضع خواهد کرد.
درگیری های تجاری میان این دو کشور در ماه آوریل (فروردین) سال جاری شدت گرفت، و مشاجرات میان ایالات متحده با همتایانش در کانادا، مکزیک و اتحادیۀ اروپا در هفته های اخیر به این درگیری ها دامن زد.

واکنش اصناف کشاورزی
اصناف و گروههای کشاورزی اظهار ناامیدی کردند و اعلام داشتند که به دنبال این اخبار، اقتصاد کشاورزی امریکا میلیونها خسارت به دنبال خواهد داشت.
رئیس "اتحادیۀ سویای امریکا" (ASA) در بیانیه ای اعلام کرد : این توافق نه تنها به درگیری های تجاری میان دو کشور دامن می زند، بلکه به منزلۀ وارد کردن خسارات شدید به سویاکاران ایالات متحده است که توانستند سال گذشته 14 میلیارد دلار سویا به چین – اولین بازار صادراتی شان – صادر کنند.
این بیانیه همچنین اظهار داشت: جای تأسف است که پس از هفته ها درخواست کردن از دولت و رئیس جمهور برای یافتن راه حلی غیر از تعرفه و در معرض خسارت قرار دادن کشاورزان ایالات متحده، در نهایت تصمیم خود را مبنی بر وضع تعرفه اتخاذ کردند. "اتحادیۀ سویای امریکا" (ASA) همچنین دو مرتبه درخواست دیدار با ریاست جمهوری امریکا را داشتند تا در این خصوص به بحث و گفتگو بنشینند.
از سوی دیگر "اتحادیۀ ذرت کاران ملی" نیز در بیانیه ای اعلام کردند : کشاورزان در زمین های خود مشغول زراعت هستند و در زمان برداشت بایستی بر روی میزان فروش خود در بازار اتکا کنند و دلگرم باشند . آنها نه تنها قادر به تأمین فوری خسارات ناشی از افزایش تعرفه ها نیستند بلکه لطمات دراز مدت اقتصادی که از نزدیکترین هم پیمانانمان ناشی می گردد را نیز قادر نیستند جبران نمایند.
"کشاورزان تجارت آزاد" نیز مدعی شدند این تعرفه ها به منزلۀ مُشتی است بر دهان کشاورزان امریکا. آنها نیز در بیانیه ای اعلام کردند : "این روش برای کشاورزان امریکا اصلاً نظری و علمی نیست بلکه آسیب محض است. این تدبیری نیست که از طریق گفتگو به دست آمده باشد. به زودی سویاکاران، گندم و ذرت کاران و سایر کشاورزان امریکایی به دنبال وضع تعرفۀ 25 درصدی بر روی صادرات به چین خسارات جدی خواهند دید که روند کار آنها را به تعلیق در خواهد آورد و به دنبال آن قطعاً ساکت نخواهند نشست."
همچنین در ادامه اظهار داشت : تحمیل این تعرفه ها نه تنها به منزلۀ آسیبی جدی به کشاورزان ماست بلکه برگ برنده ای برای رقبای ما نیز هست. با گران شدن سویا و ذرت امریکا ، امریکای جنوبی پیروز میدان خواهد شد. با گران شدن گوشت گوساله، استرالیا بُرد خواهد کرد و همچنان با کشدار شدن این نزاع تجاری رقبای ما پیروز خواهند بود و کشاورزان ما بازنده !


 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com