اوکراین در سدد افزایش صادرات گوشت به خاورمیانه و آسیا

اوکراین در سدد افزایش صادرات گوشت به خاورمیانه و آسیا
به دنبال توسعۀ روابط تجاری با خاورمیانه و کشورهای جنوب شرقی آسیا، انتظار می رود که صادرات گوشت طیور اوکراین تا سال 2018 میلادی دو برابر افزایش یابد.
آقای Sergey Karpenko مدیر اتحادیۀ مرغداری اوکراین گفت : "در شرایط مطلوب، اوکراین قادر خواهد بود تا 3 سال آتی صادرات گوشت مرغ را افزایش داده و به 350 هزار تن برساند که این امر با تمرکز بر روی بازار کشورهای عربستان سعودی ، چین ، ژاپن و افریقای جنوبی میسر می گردد."
طبق اظهارات وزیر بازرگانی و توسعۀ اقتصادی مجموع صادرات گوشتی اوکراین در سال گذشته 218 هزار تن بود که شامل 175 هزار تن در بخش مرغداری، 28 هزار تن در بخش گوشت گاو ، و 11 هزار تن در بخش گوشت خوک بوده است.
برآورد صادرات گوشت برای سال جاری با 19 درصد رشد در مقایسه با سال گذشته ، 260 هزار تن خواهد بود که شامل 215 هزار تن در بخش مرغداری ، 30 هزار تن در بخش گوشت گوساله ، و 15 هزار تن در بخش گوشت خوک است. 
انتظار می رود که حجم صادرات گوشت تا سال 2017 میلادی به 450 هزار تن افزایش یابد.
آقای Karpenko افزود : "اوکراین با افزایش صادرات به اتحادیۀ اروپا و توسعۀ صادرات به تعدادی از بازارهای فعلی خود من جمله عراق، فقدان بازار روسیه را جبران کرد."  
در بخش صادرات گوشت گاو، دولت اوکراین در نظر دارد طی 3 سال آتی رقم صادرات را به 50 هزار تن افزایش دهد اما با توجه به کاهش حمایت از سوی دولت انتظار می رود که رقم تولید گوشت گاو 6 – 8 درصد کاهش یابد. اما تولید کنندگان گوشت گاو در نظر دارند صادرات به برخی کشورهای خاورمیانه من جمله ایران را آغاز کنند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com