اوکراین در زمرۀ 10 کشور برتر در زمینۀ صادرات طیور قرار می گیرد !

اوکراین در زمرۀ 10 کشور برتر در زمینۀ صادرات طیور قرار می گیرد !
معاون اول نخست وزیر اوکراین اعلام کرد به دنبال صادرات فراورده های طیور اوکراین به اتحادیۀ اروپا ، این کشور در زمرۀ 10 کشور برتر جهان در زمینۀ صادرات طیور قرار خواهد گرفت .
آقای Arbuzov اظهار کرد : "در واقع این امر که تولیدکنندگان طیور اوکراینی قادرند تا به اتحادیۀ اروپا صادرات داشته باشند منجر به وسیع تر شدن صادرات به لحاظ جغرافیایی شده است . کمپانی های مرغداری اوکراینی که مجاز به صادرات گوشت طیور به اتحادیۀ اروپا نیز هستند ، در سال جاری بازار داخلی را با 50 هزار تن گوشت مرغ تأمین خواهند کرد . اتحادیۀ تولید کنندگان طیور اوکراین پیش بینی می کند که مجموع صادرات تولیدات مرغداری از 80 هزار تن در سال 2012 به 140 هزار تن افزایش یابد . از سوی دیگر، به دلیل رشد تقاضا برای فراورده های طیور اوکراینی از سوی کشورهای خاورمیانه، صادرات طیور اوکراینی هر ساله 30 – 20 درصد رشد خواهد داشت .
اوکراین صادرات کلزا را به 2 برابر افزایش می دهد
به دنبال 75 درصد افزایش در برداشت محصولات ، انتظار می رود که اوکراین صادرات کلزای خود را در سال 14 – 2013 به میزان دو برابر افزایش دهد .  
برخورداری از آب و هوای مساعد ، موجب شده تا برداشت کلزای این کشور در سال 2013 به 2 / 2 میلیون تن برسد و 1 / 2 میلیون تن از این محصول را صادر کند یعنی بخش عمدۀ این محصول به ویژه به کشورهای اروپایی صادر می گردد و تنها در حدود 7 – 5 درصد محصول به مصرف داخلی می رسد . البته با توجه به رشد تقاضا در داخل کشور، احتمالا صادرات کلزا کمتر خواهد شد ؛ به عنوان مثال درسال جاری مصرف کلزا در داخل اوکراین 100 هزار تن برآورد شده در حالیکه در سال 2012 ، 50 هزار تن بوده است .

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com