اولین پروانه نشان استاندارد حلال گوشت قرمز در کشور صادر شد

اولین پروانه نشان استاندارد حلال گوشت قرمز در کشور صادر شد
رئیس اداره امور آزمایشگاه های اداره کل استاندارد استان یزد از صدور نخستین پروانه نشان استاندارد حلال گوشت قرمز در استان یزد خبر داد.
ناهید شجاعی فرد  اظهار داشت: اولین پروانه نشان استاندارد حلال، برای فرآورده گوشت قرمز دام در کل کشور همچنین اولین نشان استاندارد حلال برای فرآورده طیورر در استان یزد، توسط این اداره کل صادر شد.
وی افزود: یکی از موضوعات اساسی در جهان اسلام، رعایت احکام الهی در تهیه و تامین مواد غذایی و توسعه برند حلال برای صادرات کالاهای حلال و به ‌دست آوردن بازارهای جهانی است.
شجاعی فرد بیان کرد: در این راستا و از آنجا که یزد از قدیم به عنوان دارالعباده معروف بوده است، یکی از واحدهای کشتارگاه صنعتی استان، پس از فراهم کردن زیرساخت های لازم و به کارگیری کارشناس امور اسلامی حلال، موفق به دریافت پروانه نشان استاندارد حلال برای فرآورده گوشت قرمز دام برای نخستین بار در کشور شد.
وی افزود: سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین المللی مرتبط، همواره تلاش کرده دیدگاه های خود را که نشأت گرفته از اعتقادات و باورهای دینی و مذهبی است مطرح کند که اداره کل استاندارد استان یزد نیز به پیروی از این خط مشی و با توجه به وجود استانداردهای مرتبط به عنوان مرجع و سند قانونی، برای تحقق شعار «یزد استان پیشرو در استاندارد سازی»، اقدام به صدور پروانه های نشان استاندارد حلال کرده است.
شجاعی فرد ادامه داد: تدوین استاندارد ملی ایران به شماره ۱۲۰۰۰ با عنوان «غذای حلال ـ راهنمای عمومی استاندارد» در مهرماه ۱۳۸۸ به عنوان استاندارد ملی ایران منتشر شده که هدف از تدوین این استاندارد، تعیین الزامات و ویژگی های پایه برای انطباق مواد اولیه و فرآورده های غذایی (در هر مرحله از زنجیره غذایی) با احکام و قوانین اسلام است که در این راستا اداره کل استاندارد استان یزد توانسته اولین نشان استاندارد حلال برای فرآورده طیور را نیز در استان به یک واحد تولیدی اعطا کند.
شجاعی فرد تاکید کرد: پروانه های استاندارد صادره به شکل تشویقی است و از طریق عقد قرارداد با واحدهای مذکور به صورت یکساله واگذار می شود که در صورت استمرار شرایط کیفی واحدها، بعد از گزارش بازرسان و کارشناسان مربوطه تمدید می شود.

 
کلمات کلیدی نشان حلال گوشت حلال
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com