اولین طرح مجتمع گوسفندداری صنعتی گلستان در علی آباد کتول اجرا شد

اولین طرح مجتمع گوسفندداری صنعتی گلستان در علی آباد کتول اجرا شد

مهر - برای اولین بار در گلستان اجرای طرح مجتمع گوسفند داری صنعتی با دوربین مداربسته در شهرستان علی آباد کتول آغاز شد.
فرماندار علی آباد کتول در جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی این شهرستان گفت: طرح مجتمع گوسفند داری صنعتی به صورت مداربسته در دهنه زرین گل و محمد آبادکتول این شهرستان اجرا می شود.
علی دنکوب افزود: این طرح مشترک با همکاری منابع طبیعی و جهاد کشاورزی در راستای تکمیل طرح خروج دام از مرتع اجرا می شود و اجرای این طرح به سیاستهای کلی منابع طبیعی که کنترل حفاظتی مراتع و جنگلها بوده کمک کرده و تاثیر به سزایی درحفظ جنگل و اکوسیستم منطقه دارد.
دنکوب یادآورشد: با اجرای این طرح دیگر نیاز نیست که دامداران مناطق ییلاقی به حاشیه شهرها مهاجرت کنند و مشکلات حاشیه نشینی، معضلات اجتماعی و بیکاری برطرف می شود.
مشاور ارشد و معاون اموردام سازمان جهادکشاورزی گلستان نیز گفت: با آزمایش و پژوهش پنج ساله بر روی این طرح که در مرکز تحقیقات اصلاح و پرورش دام گوسفند در روستای شیرنگ از روستاهای توابع این شهرستان صورت گرفته است با تغییرات عوامل ژنتیک نتایج مثبتی و قابل قبولی گرفته شده است.
علی مهاجر مزایای این طرح را اصلاح نژاد وتسریع در زاد و ولد، افزایش وزن دام، صرفه جوئی در مصرف خوراک دام، کاهش نیروی انسانی و تولید بره تجاری عنوان کرد.
مهاجر اضافه کرد: در حالت فعلی دامداران مجازند که 120 روز از مرتع استفاده نمایند در حالیکه اجرای این طرح ورود دامها را از وقت مقرر به جنگل جلوگیری و به صورت متمرکز و صنعتی اسکان داده می شود.
معاون امور دام جهاد کشاورزی گلستان یادآورشد: به ازای هرراس گوسفند پنج متر مربع عرصه مورد نیاز است که منابع طبیعی آن را به جهادکشاورزی جهت اقدام و ساخت مجتمع واگذار کند.
 

 
کلمات کلیدی گلستان گوسفندداری
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com