اولویت تخصیص ارز نهاده های دامی تغییر کرد

اولویت تخصیص ارز نهاده های دامی تغییر کرد
رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان گفت: براساس مصوبه کمیته ارزی از این پس، اولویت تخصیص و تامین ارز نهاده های دامی با واحدهای تولیدی است.
مجید موافق قدیری از تعیین اولویت تأمین و تخصیص ارز برای واردات نهاده‌های دامی پرمصرف همچون جو، ذرت و کنجاله سویا خبر داد و گفت: طبق مصوبه کمیته ارزی و تصمیمات اخذ شده در این زمینه، اولویت تأمین و تخصیص ارز از طرف بانک مرکزی و وزارتخانه‌های جهاد و صمت به واحدهای تولیدی تغییر یافته است.
وی اضافه کرد: این موضوع جز مطالبات ماههای گذشته بخش خصوصی در سال جهش تولید بود و براین اساس قرار است از این پس اولویت تأمین و تخصیص ارز با واحدهای تولیدکننده خوراک دام و زنجیره‌های تولید، مرغداران و دامداران بر اساس پروانه ظرفیت و بهره برداری باشد و پس از آن تخصیص ارز شرکتهای واردکننده و تجاری به ترتیب تاریخ ثبت سفارش تعلق می‌گیرد.
عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران ادامه داد؛ در حال حاضر ۴۲ شرکت تولید کننده خوراک دام، طیور و آبزیان امکان واردات بیش از ۷۰ درصد از نیاز نهاده‌های دامی کشور را دارند که از این تعداد ۲۹ شرکت سابقه واردات این اقلام را در کارنامه سال‌های گذشته خود داشته‌اند.
به گفته قدیری این تصمیم سیاستگذار اقتصادی با هدف حمایت از واحدهای تولید شیر، گوشت و تخم مرغ، صرفه جویی ارزی، کاهش قیمت تمام شده، تعادل و تنظیم بازار و کاهش بروکراسی‌های پیچیده اداری انجام گرفته است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com