اوقاف کشور در صنعت دام کهگیلویه و بویراحمد سرمایه گذاری می‌کند

اوقاف کشور در صنعت دام کهگیلویه و بویراحمد سرمایه گذاری می‌کند
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، اعلام آمادگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور آمادگی برای سرمایه گذاری در صنعت دام این استان را به عنوان یک فرصت طلایی برای تحول دامداری و به تبع آن ایجاد فرصت های جدید شغلی در منطقه عنوان کردند.

سید علی احمدزاده روز شنبه ظهار داشت: نشستی اخیرا با حجت الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در خصوص توسعه سرمایه گذاری در استان بویژه در حوزه دامپروی برگزار شده است.

وی افزود: این سازمان در استان های مختلفی سرمایه گذاری کرده و در صنعت دامپروری به طور گسترده دام سبک نژاد فرانسوی، رومانوف و غیره تولید می کند.

 اوقاف کشور در صنعت دام کهگیلویه و بویراحمد سرمایه گذاری می‌کند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور توافق کرده اند چنانچه استان همکاری لازم را با آن ها داشته باشد به طور گسترده در استان در حوزه صنعت دام سرمایه گذاری خواهد کرد.

احمدزاده عنوان کرد: باید پیگیری های لازم در خصوص تحقق این سرمایه گذاری از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان به عنوان متولی حوزه مربوطه انجام گیرد.

وی ابراز داشت: با توجه به وضعیت آب و هوایی و اقلیم مناسب استان امکام سرمایه گذاری برای گاوداری بیش از سه هزار و ۵۰۰ راسی وجود دارد .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این مهم در مناطق دورافتاده استان اشتغال بسیاری ایجاد خواهد کرد و سبب تحول منطقه خواهد شد.

احمدزاده تاکید کرد: مسئولان متولی حوزه دامپروری و کشاورزی باید جاهایی که ایده‌های خوب کار شده بروند و از آنها الگو بگیرند برای نمونه در شهر قم یک دام‌شهر و ۲ شهر دامی شامل لبن و دیگری برای پرورش و فروش گوسفند وجود دارد.

وی ادامه داد: محل عرضه دام سبک قم برای کل کشور حدود پنج هکتار است، این دام‌شهر شامل هتل، مسافرخانه و غیره دارد و به تمام نقاط کشور عرضه می‌ شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: مساحت میدان این دام شهر حدود ۶۰۰ هکتار بوده که یک الگوی فوق العاده در کشور است و بزرگترین محل عرضه دام کشور است.

احمدزاده گفت: استان می تواند این الگو را در دهدشت، یاسوج و مناطق دیگر اجرا کند و دام منطقه جنوب را از همین استان تهیه کنند و این عرضه دام خود یک هنر است.

دامپروران استان کهگیلویه و بویراحمد ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین در اختیار دارند و امسال به دلیل کمبود علوفه طبیعی و بالا بودن قیمت نهاده های دامی به شدت در تنگنای تغذیه دام های خود قرار گرفته اند.

از میزان تولید سالیانه ۹۶هزار تن شیر و ۱۶ هزار تن گوشت قرمز در استان کهگیلویه و بویراحمد ؛ ۳۵هزار تن شیر و هشت هزار تن گوشت قرمز در مناطق عشایری بدست می آید.
 
کلمات کلیدی صنعت دام
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com