اوج رفاه دام در تایلند 2018

اوج رفاه دام در تایلند 2018
تایلند در سال جاری، در حالی روز جهانی حیوان را جشن گرفت که در حقوق حیوانات، علی الخصوص حقوق دام، رشد و پیشرفت فراوانی کرده است. این کشور بسیاری از قوانین و سیاست های بنیادین دولتی و شرکت های بزرگ مواد غذایی را تغییر داده است.
تایلند با تولید 1.5 میلیارد تن مرغ گوشتی در سال، در میان 10 تولید کنندۀ برتر مرغ گوشتی جهان قرار دارد. علاوه بر این، آمار و ارقام نشان می دهد که 2.5 تن از 90 میلیون تن گوشت مرغی که سالیانه در جهان تولید می شود، متعلق به تایلند است. این رقم 3 درصد از سهم بازار جهانی را شامل می شود و 810 هزار تن از تولیدات، صادر می شود.
در سال 2018 میلادی به منظور بهتر شدن استانداردهای رفاه دام، تایلند چند تغییر اساسی در قوانین ایجاد کرد: دولت تایلند اخیراً اصلاح سیاست های پرورش مرغ گوشتی را رسماً اعلام کرد. این نسخۀ جدید بر روی توصیه هایی برای رفاه و سلامت مرغ گوشتی تأکید دارد. "هیئت دولتی اقلام کشاورزی و استانداردهای غذایی" اظهار کرد که این تغییر به تایلند کمک خواهد کرد تا به همان سطح استانداردهای رفاهی دام اتحادیۀ اروپا برسد.
به علاوه، تایلند موفق شد تحسین کارشناسان دامی سرشناس جهانی را طی بازدیدی که از کارخانۀ Charoen Pokphand Foods (CPF) داشتند، به دست آورد. این گروه سیاست های کشاورزی و استعمال محتاطانۀ داروهای ضد میکروبی تایلند برای مبارزه با مقاومت در برابر آنتی بیوتیک ها را تحسین کرد. این تغییرات مدیریتی در زمینۀ رفاه دام و استعمال داروهای آنتی بیوتیک متعاقبِ برنامه های ملّی در زمینۀ مقاومت های دارویی و آنتی بیوتیکی که سال گذشته (2021 – 2017 میلادی) تصویب شد، به وجود آمد. این برنامه در نظر دارد که میزان مقاومت ها را تا نصف کاهش دهد و استعمال آنتی بیوتیک در انسان و دام را به ترتیب تا 20 و 30 درصد کاهش دهد.
کمپانی CPF که از عمده ترین شرکت های مواد غذایی تایلند است نیز سیاست جهانی خود را که مبنی بر رفاه دام است اعلام کرده و در کنار آن سایر اصول و قواعد سلامتی دام را نیز به کار می برد.
دکتر Payungsak Somyanontanakul ، دامپزشک و نائب رئیس CPF توضیح داد: "سیاست های رفاه دامی این کمپانی بر پایۀ "5 رهایی" که برای رفاه دام تصویب شده، می باشد که شامل رهایی از گرسنگی و تشنگی، رهایی از سختی و ناراحتی، رهایی از جراحت و بیماری و درد، آزادی ابراز رفتاری طبیعی، و رهایی از احساس ترس."  
بر اساس این سیاست، در تمامی مشاغل و تجارت های مربوط به صنعت مرغداری، تمامی فارم های مرغداری ها تا پیش از پایان سال 2020 میلادی، تحت نظارت کارشناسان تأیید شدۀ امور رفاه طیور هستند. این سیاست ها به تصویب تمامی شعب تجاری CPF در سرتا سر جهان می رسد تا هرگونه رفاه و سلامت دام را تضمین کرده باشد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com