انحراف ارز دولتی تخصیصی به واردات گوشت قرمز از مسیر اصلی

انحراف ارز دولتی تخصیصی به واردات گوشت قرمز از مسیر اصلی
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس،گفت:ارزهای دولتی تخصیصی به واردات گوشت قرمز به صورت ۱۰۰درصدی صرف واردات این محصول نشد و هدف تنظیم بازار را محقق نکرد.
عباس پاپی زاده بالنگان نایب رئیس کمیسیون کشاورزی،آب،منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص پیش بینی افزایش 5 درصدی میزان تولید گوشت قرمز در کشور،گفت:با توجه به اینکه سال پرآبی را از نظر میزان بارش‌ها داشته‌ایم علوفه مورد نیاز کشور در مراتع و ارضی زراعی تولید شده و در اختیار بخش دامپروری وجود دارد که تاثیر مثبتی بر روی تولیدات دامی کشور دارد.
شرایط افزایش تولید گوشت قرمز بیش از 5درصد وجود دارد
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شرایط به وجود آمده امکان رشد بیش از 5 درصد تولیدات دامی را فراهم کرده است،ادامه داد: با افزایش شدید قیمت گوشت دام‌ها در سنین پایین به دلیل انگیزه بالای قیمتی به وجود آمده روانه بازار شدند.
بخشی از دام مولد کشور از چرخه تولید خارج شده است
وی افزود:در برخی از مناطق کشور به دلیل بالا بودن قیمت گوشت،دام‌های مولد را روانه کشتارگاه کردند و این دام‌ها از چرخه تولید خارج شدند.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه چرا با توجه به پیش بینی افزایش تولید و واردات گوشت قرمز کماکان قیمت‌ها بالا است،گفت:یکی از دلایل عدم کاهش قیمت گوشت قرمز افزایش قیمت عمومی تمامی کالاها است، در برخی از موارد شاهد رشد 100 تا 400درصدی نرخ کالاها بوده‌ایم.
عرضه گوشت قرمز با قیمت‌های متفاوت نشان از عدم نظارت بر بازار دارد
وی با تاکید براینکه هزینه تمام شده برای تولید گوشت قرمز به شدت افزایش پیدا کرده است،عنوان کرد:بخش دیگری از افزایش قیمت گوشت قرمز به دلیل عدم نظارت بر قیمت‎‌ها بوده،این محصول در میان کالاهای اساسی قرار داشت و واردات آن با ارز 4 هزار و 200 تومانی صورت گرفته،با توجه به این موارد طبیعتا اگر نظارت‌ها به صورت صحیح وجود داشت نباید گوشت با قیمت متفاوت در بازار عرضه می‌شد.
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی،آب،منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه بخش زیادی از گوشت‌های وارداتی به دلیل عدم نظارت بر سیستم توزیع به مسیرهای هدایت شد که تاثیری بر روی معیشت افراد کم بضاعت نداشت،خاطرنشان کرد:ارزهای دولتی تخصیصی به واردات گوشت قرمز به صورت 100درصدی صرف واردات این محصول نشد و هدف تنظیم بازار را محقق نکرد.


 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com