انجام ۷ هزار بازدید و پایش سلامت طیور در مرغداری‌های قم

انجام ۷ هزار بازدید و پایش سلامت طیور در مرغداری‌های قم
مدیرکل دامپزشکی استان قم با اشاره به اجرای طرح اصلاح ساختار مرغداری‌ها از انجام ۷ هزار بازدید و پایش سلامت طیور و ۲ هزار نمونه برداری در مرغداری‌های قم خبر داد.
از اجرای فرایند اصلاح ساختار مرغداری‌ها در قم خبر داد و اظهار کرد: اصلاح ساختار بهداشتی مرغداری‌ها امسال برای اولین بار در استان قم انجام شد و در آن علاوه بر دامپزشکی دستگاه‌های دیگر مربوطه از جمله جهاد کشاورزی و مرکز بهداشت و خود صنف مرغداران دخیل بوده و مشارکت داشتند.
وی از روند فرایند اصلاح ساختار مرغداری‌ها خبر داد و افزود: بر این اساس یک سری استانداردها و ضوابطی در جلساتی که با نهادی‌های ذی ربط داشتیم تدوین شد و قرار بر این شد که نظارت بر همه مرغداری‌ها بر اساس شرایط تعیین شده صورت بگیرد.

احتمال شیوع بیماری‌های طیور با آغاز فصل سرما
مدیرکل دامپزشکی قم با توجه به نزدیکی فصل سرما از احتمال شیوع بیماری‌های طیور خبر داد و تصریح کرد: با این نظارت‌ها احتمال هر گونه ابتلای طیور به بیماری‌های مختلف کمتر خواهد شد اما این همراهی مرغداری‌ها را هم طلب می‌کند چرا که اگر این نظارت‌ها صورت نگیرد با ابتلای طیور به بیماری‌های تنفسی در آستانه فصل سرما خسارت زیادی به خود مرغداری‌ها وارد خواهد شد.
وی از ۷ هزار بازدید از مرغداری‌ها در ۶ ماه گذشته خبر داد و افزود: ۲ هزار مورد نمونه برداری از طیور به منظور پایش و اطمینان از سلامت در همین ۶ ماه به ثبت رسیده است.
رفیعی به افتتاح آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان قم هم اشاره کرد و گفت: دقیق‌ترین آزمایش‌های سلامت دام وطیور در این آزمایشگاه انجام می‌شود و روز به روز تکمیل‌تر خواهد شد و در ۶ ماه دوم سال هم آزمایش‌های مولکولی شیر در همین آزمایشگاه صورت می‌گیرد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com