انجام بیش از ۹.۵ میلیون قطعه جوجه ریزی در استان کرمانشاه

انجام بیش از ۹.۵ میلیون قطعه جوجه ریزی در استان کرمانشاه
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از انجام بیش از ۹.۵ میلیون قطعه جوجه ریزی در استان کرمانشاه طی امسال خبر داد.
دکتر علیرضا حیدری رئیس اداره بهداشت و مبارزه با بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش مهم دامپزشکی در جلوگیری از انتشار بیماری های قابل انتقال از دام و طیور به انسان، گفت: دامپزشکی در راستای مقابله با تهدیدات انواع بیماری ها برنامه های بلند مدتی دارد.
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه به عملکرد ۷ ماهه این اداره در راستای مقابله با بیماری های طیور استان اشاره کرد و افزود: در این مدت تعداد ۹ میلیون و ۵۰۸ هزار و ۴۴۵ قطعه جوجه ریزی در استان انجام شده است.
حیدری همچنین از بازدید تعداد ۶ هزار و ۱۹۷ واحد صنعتی و روستایی طیور در استان طی مدت سپری شده از امسال به منظور انجام پایش ها و مراقبت های لازم در جلوگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان خبر داد.
این مسئول تصریح کرد: در طول این ۷ ماه تعداد ۴۱ کانون بیماری واگیر طیور به جز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان شناسایی شده که بر اثر آن شاهد تلفات ۹۸ هزار و ۳۱۷ قطعه طیور در کانون های شناسایی شده بوده ایم.
وی درصد تلفات نسبت به کل جوجه ریزی در استان را ۹.۴  درصد عنوان کرد و افزود: در این مدت تعداد ۲ هزار و ۸۳۶ مورد نمونه برداری از طیور در قالب مراقبت های فعال و غیرفعال انجام شده و ۱۱ هزار و ۴۳۵ آزمایش سرولوژی و مولکولی صورت گرفته که خوشبختانه تا کنون هیچ موردی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مشاهده نشده است.
رئیس اداره بهداشت و مبارزه با بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه به اجرای مرحله اول و دوم طرح ملی پایش بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با اخذ نمونه از تعداد ۳۸۸ واحد روستایی و باغ پرندگان اشاره کرد و گفت: در این مرحله تعداد یک هزار و ۱۸ مورد آزمایش انجام شد.
این مسئول سپس از توزیع و مصرف ۹۴ میلیون و ۸۶۴ هزار و ۶۲۳ دز واکسن در واحدهای صنعتی طیور استان در مدت مذکور خبر داد و افزود: در این مدت همچنین ۷۳۵ هزار و ۲۷۵ مترمربع از مساحت کشتارگاه های طیور استان ضدعفونی شده و میزان شست و شو و ضدعفونی تعداد قفس ها نیز ۶۱۴ هزار و ۵۹۲ بوده است.
به گفته وی، در طول هفت ماهه ابتدای سال نیز تعداد ۴ هزار و ۵۴۸ دستگاه خودروی حمل طیور در استان ضدعفونی شده که برای این کار میزان یک میلیون و ۹۴۸ لیتر مواد ضدعفونی کننده مصرف شده است.
رئیس اداره بهداشت و مبارزه با بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: در طول این مدت همچنین تعداد ۱۱۲ مورد بازدید از کشتارگاه های طیور و ۹۸ مورد بازدید از تالاب های استان انجام گرفته است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com