انتقاد شدید از وزارت جهاد به‌دلیل شیوع تب مالت در کشور

انتقاد شدید از وزارت جهاد به‌دلیل شیوع تب مالت در کشور

نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با گلایه از وزارت جهاد به‌دلیل شیوع تب مالت در کشور و انتقاد از واردات بی رویه گوشت در سال گذشته گفت: از وزیر جهاد سؤالاتی را مطرح خواهیم کرد و در صورت قانع نشدن نمایندگان آن را به صحن خواهیم کشاند عبدالرحمان رستمیان با تأکید بر ضرورت توجه به بحث ایمنی غذایی، اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال با عنوان سال امنیت غذایی نام‌گذاری شده است لذا به‌دنبال اجرای این شعار سازمان بهداشت جهانی در کشور هستیم؛ امنیت غذا به‌معنای تأمین مواد غذایی است که در این راستا باید با کاهش واردات به تولیدات داخلی توجه کنیم.
رستمیان ادامه داد: سال گذشته 65هزار تُن گوشت قرمز به کشور وارد شده است درحالی که باید واردات این گوشت به حداقل‌ها برسد تا بهتر بتوان از تولید داخلی حمایت کرد لذا در کمیسیون بهداشت از وزیر جهاد کشاورزی سؤالاتی را پیرامون این موضوع مطرح خواهیم کرد و در صورت قانع نشدن نمایندگان آن را به صحن خواهیم کشاند.
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی باید نسبت به واردات بیش‌از حد گوشت قرمز توضیحاتی را به کمیسیون بهداشت مجلس ارایه کند، به خانه ملت گفت:‌ ما به‌دنبال کاهش واردات هستیم به‌ویژه آنکه سال گذشته سال خشکسالی بود لذا باید حمایت بیشتری از دامداران انجام‌ می‌دادیم.
وی یادآور شد: از سویی دیگر در زمینه ایمنی غذا به‌دنبال آن هستیم که غذای مصرفی مردم، از سلامت خوبی برخوردار باشد که برای عملیاتی شدن آن، آگاهی به مردم و آموزش دادن مورد تأکید زیادی است تا افراد به بیماری‌های متابولیک دچار نشوند.
رستمیان با بیان اینکه سموم مصرفی برای میوه‌ها باید مشخص شود، افزود: باید نحوه و میزان استفاده سموم در این مزارع شناسایی شده است تا بتوان میوه‌های سالمی را به مردم ارایه کرد چراکه اگر این سموم بیش از حد باشد ممکن است سلامتی افراد را به مخاطره بیندازد.
نماینده مردم دامغان در مجلس نهم، تصریح کرد: سم نوعی دارو است و باید از سوی ارگان ویژه‌ای سازمان‌دهی شود تا مورد استفاده بیش از حد کشاورزان در مزارع نشود.
رستمیان با تأکید بر اینکه نظارت بر مواد غذایی جزو اولویت‌های امسال کمیسیون بهداشت مجلس به شمار می‌رود، تصریح کرد: باید وظایفی که در برنامه پنجم توسعه برای وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و بهداشت و درمان دیده شده مورد توجه واقع شود.
وی با انتقاد از اینکه از مشکلات حوزه سلامت بیماری‌های مشترک دام و انسان است، یادآور شد:‌ مسئولان وزارت جهاد کشاورزی باید علت شیوع تب مالت را در کشور توضیح دهند چراکه امروزه با شیوع آن روبه‌رو هستیم و لذا باید گزارشی در خصوص نحوه واکسیناسیون دام‌ها به کمیسیون بهداشت ارائه کنند.
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: با توجه به موضوعات مذکور قرار است وزرای جهاد کشاورزی و بهداشت و درمان در این کمیسیون حضور پیدا کنند و گزارشی از عملکرد خود را ارائه کنند.

 
نظرات شما
  •  

    نوری گفت : ۹۴/۰۲/۲۰

    اقایون نماینده مجلس این اقایون و زیر دستاشون باید استیضاح بشن بلایی که تو این یک سال گذشته به سر تولید اوردن هیچ دولتی تا حالا نیاورده بود گوشت بوفالوی هندی رو وارد مملکت کردن که پر از انگله مرغو به شدت اوردن پایین که ما رو نابود کنن صنعت تخم مرغو نابود کردن دان مرغو یه یک باره 2 برابر کردن بعد مرغو مفت از چنگ ما مرغدارها در اوردن سویا ذرت جاش با زور به ما دادن فی 50 تومن بالاتر از قیمت بیرون دیگه باید چی کار کنن خوب استیضاح دیگه چی میخواد

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    حسن گفت : ۹۴/۰۳/۲۶

    البته قيمت ذرت و سويا پايين اومده در اين دولت ولي مابقي موارد را درست گفتين لكن همه تقصيرها هم گردن اين دولت نيست خيليهاش از دولت قبل به ارث رسيده ليكن اين جناب آقاي حجتي نميدونم چه لجي با مرغداران داره كه در دولت اصلاحات هم پدرمون را در آورد ! حتي تخم مرغ را مدتي كيلويي سيصدتومن فروختيم كه هفتصد هشتصدتومن پاي خودمون در ميومد اونموقع

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com