انتقاد شدید اتحادیه تعاونی مرغداران گیلان از امور دام کشور‌

انتقاد شدید اتحادیه تعاونی مرغداران گیلان از امور دام کشور‌

فارس- رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی مرغداران گیلان از معاونت بازرگانی شرکت پشتیبانی امور دام کشور به دلیل ابلاغ توزیع مرغ منجمد هر کیلو 2 هزار و 200 تومان در بازار مصرف به شدت انتقاد کرد.
حبیب اسدالله نژاد در گفتگو با فارس در رشت اظهار داشت: معاونت بازرگانی شرکت پشتیبانی امور دام کشور طی نامه‌ای به مدیریت شرکت پشتیبانی امور دام استان‌ها توزیع مرغ منجمد با قیمت هر کیلو 2 هزار و 200 تومان به منظور ایجاد تعادل در بازار مصرف را ابلاغ کرد.
وی با بیان اینکه انتقاد نسبت به این ابلاغ شرکت مذکور وارد است، اظهار داشت: در حال حاضر نرخ مرغ در بازار واقعی است یعنی قیمت تمام شده هر کیلو مرغ یک هزار و 700 تومان و فروش آن یک هزار و 800 تومان است که تناسب واقعی بین قیمت تمام شده و فروش آن وجود دارد.
اسدالله نژاد افزود: عرضه مرغ منجمد در بازار فاقد توجیه بوده و ضربه بزرگی به صنعت مرغداری کشور است.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر قیمت جوجه با احتساب حق بیمه، هر قطعه 780 تومان است که تقریبا دو برابر قیمت تمام شده محسوب می‌شود و سیستم‌های نظارتی نیز تا کنون هیچ اظهار نظری در این باره انجام نداده‌اند ولی وقتی نرخ مرغ به قیمت واقعی‌اش می‌رسد صدای همه درمی‌آید.
وی همچنین تصریح کرد: اگر مرغداران نتوانند ضررهای ناشی از پایین بودن قیمت مرغ طی هفت ماهه نخست امسال به جز مرداد ماه را جبران کنند، نمی‌توان دورنمای خوبی را برای صنعت مرغداری تصور کرد.
وی از سیستم‌های نظارتی و دولتی خواست در ارتباط با عوامل موثر در قیمت تمام شده مرغ نظارت کنند تا با کاهش قیمت تمام شده مرغ حقوق تولید کننده و مصرف کننده حفظ شود.
اسدالله نژاد از کاهش تولید مرغ در کشور به ویژه در گیلان خبر داد و گفت: وجود بیماری در برخی از مرغداری‌های استان‌ها و عدم توانایی مالی تعدادی از مرغداران از جمله دلایل کاهش تولید مرغ است که در همین راستا حرکت شرکت پشتیبانی امور دام کشور مبنی بر توزیع مرغ منجمد یک نوع حرکت روانی در جامعه مرغداران ایجاد کرده است که ما را به ویژه در ایام عید با مشکل مواجه می‌کند.
وی با بیان اینکه گیلان نسبت به دیگر استان‌های کشور از آلودگی کمتری در تولید مرغ دارد، خاطر نشان کرد: مهم‌ترین علت کاهش تولید مرغ در گیلان عدم توانایی مالی تولید کننده است که این امر سبب شده تا متحمل ضررهای زیادی شوند و انگیزه خود را برای تولید بیشتر از دست بدهند.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی مرغداران گیلان تصریح کرد: اگر مسئولان امر برای نجات صنعت مرغداری راهکاری پیدا نکنند ممکن است دومین صنعت کشور پس از صنعت نفت از نظر سرمایه‌گذاری و اشتغال به نابودی کشانده شود.
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com