انتقاد از توزیع شیر بی‌کیفیت در مدارس

انتقاد از توزیع شیر بی‌کیفیت در مدارس
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: به استناد تحقیقات صورت گرفته کیفیت شیرهای توزیعی در مدارس پایین ارزیابی شده و وضعیت درشت ‌مغذی‌هایی مانند انرژی و پروتئین در این شیر‌ها نامناسب است.
علیرضا سلیمی بر ضرورت نظارت بر کیفیت شیرهایی که در مدارس توزیع می‌شوند و همچنین تداوم این اقدام تاکید کرد و گفت: توزیع شیر در مناطق محروم باید در اولویت کار مسئولان ذیربط باشد اما شواهد نشان می‌دهد طرح و برنامه مشخصی در این زمینه وجود ندارد، توزیع شیر فی النفسه اقدام شایسته‎ و مهمی است اما باید نحوه توزیع آن اصلاح شود. 
نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نظارت شورای عالی سلامت و غذا بر تداوم طرح توزیع شیر در مدارس به منظور تامین کلسیم مورد نیاز کودکانی که در مرحله رشد قرار دارند، افزود: مشاهده شده توزیع شیر در ابتدای سال تحصیلی در مدارس آغاز می‌شود اما در ادامه بین نوبت‌های این توزیع فاصله افتاده و در نهایت برای مدت طولانی قطع می‌شود بنابراین باید آموزش و پرروش و وزارت بهداشت نظارت دقیقی‌تری به این موضوع مهم داشته باشند.
وی با بیان این که مسئولان دقت کنند که توزیع شیر بی‌کیفیت در طولانی مدت و عدم نظارت بر این کیفیت بازخوردهای منفی بسیاری در سطح جامعه همچون سلب اعتماد والدین را به دنبال خواهد داشت، اضافه کرد: باید نظارت کامل به کیفیت و مواد افزودنی شیر صورت گیرد، دانش آموزان باید شیر را به صورت مستمر و با برنامه مصرف کنند اما به دلیل مشکلات مالی آموزش و پرورش این اتفاق نمی‌افتاد این در حالی است که آمار مصرف شیر و لبنبات در ایران با استانداردهای جهان فاصله دارد. 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید براینکه به استناد تحقیقات صورت گرفته کیفیت شیرهای توزیعی در مدارس پایین ارزیابی شده و وضعیت درشت ‌مغذی‌هایی مانند انرژی و پروتئین در این شیر‌ها نامناسب است، عنوان کرد: والدین و دانش‌آموزان از شیر‌های توزیعی در مدارس رضایت ندارند، در یک نمونه مدتی قبل 12 دانش‌آموز مدرسه دخترانه قائمشهر با نوشیدن شیر رایگان دچار مسمومیت و راهی مرکز درمانی شدند.
مدیرکل آموزش وپرورش شهر تهران خبر از توزیع شیر در تمام مدارس ابتدایی و متوسطه اول و دوم تهران اعم از دولتی و غیردولتی از ۱۰ آبان داده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com