امکان صادرات 80 هزار تن گوشت مرغ از گلستان

امکان صادرات 80 هزار تن گوشت مرغ از گلستان
معاون برنامه ریزی واقتصادی جهادکشاورزی گلستان از امکان صادرات حدود 35 درصد از گوشت مرغ تولیدی در استان خبر داد و گفت: این میزان 80 هزار تن گوشت مرغ را شامل می شود.
حسین کاویانی کتولی اظهار کرد: گوشت مرغ تولیدی دارای وزن مناسب برای مصرف و صادرات است.
به گفته وی؛ گلستان 970 واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت تولید سالانه 253 هزار تن دارد که این واحدها با ظرفیت 70 تا 75 درصد فعال است.
وی بر سرمایه گذاری در حوزه دستیابی به بازار مناسب به منظور رونق تولید گوشت مرغ در استان نیز تاکید نمود و پیشنهاد کرد که ضمن پرداخت یارانه مستقیم به تولیدکنندگان برای کاهش هزینه تولید گوشت مرغ، یارانه صادراتی به صادر کنندگان این بخش اختصاص یابد.
به تازگی مختار مهاجر رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان اعلام کرد که تولید گوشت مرغ در واحدهای پرورش مرغ گوشتی استان به مرز 210 هزار تن رسیده در حالی که سال قبل حدود 156 هزار تن بود.
به گفته وی؛ همچنین جوجه ریزی در مرغداری های گوشتی استان ماه گذشته هفت میلیون و 500 قطعه بود که اکنون به 9 میلیون و 500 قطعه افزایش یافته است.
مهاجر با اشاره به پروژه استفاده حداکثری از ظرفیت مرغداری های گلستان افزود: کاهش قیمت تمام شده محصول به دلیل مدیریت واحد و کم شدن هزینه ها، توان بازیابی و تولید مرغ با کیفیت، تولید و صادرات براساس سفارش مشتری، استفاده از برند خاص برای صادرات و امکان رصد کیفیت از جمله اهداف این پروژه است.
گلستان استانی پاک از آنفلوانزای فوق حاد طیور بوده و از قطب های پرورش مرغ گوشتی در کشور به شمار می رود.
 
کلمات کلیدی گوشت مرغ صادرات گلستان
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com