رییس سازمان دامپزشکی خبر داد
امکان ایجاد سامانه ثبت سفارش آخرین محصولات داروهای دامی دنیا

امکان ایجاد سامانه ثبت سفارش آخرین محصولات داروهای دامی دنیا
رییس دامپزشکی کشور از ایجاد امکان سامانه ثبت سفارش آخرین محصولات داروهای دامی دنیا برای تولیدکنندگان و فعالان حوزه تولید دارو در ایران خبر داد و گفت: با ایجاد این امکان روند تولید آخرین دستاوردهای دارویی در این بخش تسریع می‌شود.
علیرضا رفیعی در حاشیه بازدید از یک واحد تولید داروی دامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با ایجاد این سامانه تولیدکنندگان داروهای دامی کشور می‌توانند با اخذ مجوزهای قانونی به سرعت و به فاصله کمی به تولید آخرین داروهای این حوزه بپردازند.
وی ادامه داد: با ایجاد این امکان، شرایط فراهم می‌شود که به‌طور مثال داروهای دامی تازه‌تولید در آمریکا پیش از توزیع در کشورهای آسیایی در واحدهای تولید دارویی همچون سمنان تولید و به بازار عرضه شوند.
رییس دامپزشکی از تسهیل در روند تولید داروهای دامی در یک سال اخیر خبر داد و افزود: سازمان دامپزشکی اجازه داده که آزمایشگاه‌های تخصصی نظارتی در واحدهای تولیدی با قابلیت بالا ایجاد شود تا بخشی از نظارت بر تولیدات داروی دامی در کنار همان واحد تولیدی شکل بگیرد.
رفعیی‌پور اضافه کرد: با عملی شدن این مهم، واحدهای تولیدی، داروی تولیدشده را در همان آزمایشگاه تخصصی خود آزمایش می‌کنند؛ ضمن اینکه نظارت عالی سازمان دامپزشکی از طریق بازدیدهای سرزده و نمونه‌ها و آزمایش‌های اتفاقی انجام خواهد شد.
این مقام مسئول از شناسایی آزمایشگاه‌های تخصصی فعال در حوزه داروهای دامی کشور خبر داد و گفت: تاکنون ۱۸ آزمایشگاه همکار در این حوزه مجوز دریافت کردند.
وی در بخش دیگری با اشاره به گران شدن برخی تولیدات دامی و از جمله نوسانات بهای تخم‌مرغ و مرغ در دوره‌های مختلف گفت: خوشبختانه در تولید اکثر مواد پروتئینی و از جمله این اقلام با مازاد تولید در کشور روبرو هستیم.
رییس دامپزشکی کشور استان سمنان یادآور شد: چنانچه در دوره و مقطع خاصی هم با کمبودی در این حوزه مواجه باشیم مجوز واردات آن صادر می‌شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com