امسال بیش از 164 تن فرآورده‌ خام دامی آلوده در اردبیل معدوم شده است

امسال بیش از 164 تن فرآورده‌ خام دامی آلوده در اردبیل معدوم شده است
سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: 3000 مرکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در نقاط مختلف استان اردبیل کار عرضه فرآورده‌های خام دامی مورد نیازمردم را بر عهده دارند و سالانه نزدیک به یکصدهزار بارمورد بازرسی بهداشتی قرار می‌گیرند.
دکترصادق صالحی تصریح کرد: براساس قانون نظارت بهداشتی برتـمام مراحل تولید ، توزیع ، استحصال و نگهداری فرآورده‌های خـام دامی بر عهده دامپزشکی اسـت و این اداره کل با جدیت ، بر تمام واحدهای تحت نظارت خود اعم از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی، سردخانه‌ها، کارگاه‌های تولید و بسته بندی فرآورده‌های خام دامی، مراکز جمع‌آوری شیر، کارخانجات خوراک دام و طیور نظارت کامل دارد.
دکتر صالحی، گوشت قرمز ، آلایش خوراکی دامی ، گوشت سفید ، فرآورده‌های آبزی نظیر ماهی، میگو، شیر ، عسل ، سوسیس و کالباس و .. را از جمله فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز در مایحتاج عمومی مردم عنوان کرد که با نظارت بهداشتی دامپزشکی در چرخه مصرف وارد می‌شوند.
وی یادآور شد: از ابتدای سال جاری نزدیک به 66500 مورد بازدید از مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح استان بازدید بهداشتی به عمل آمده و بیش از 164 تن فرآورده‌های خام دامی آلوده و غیربهداشتی ضبط و معدوم شده و از ورود آن به چرخه مصرف انسان جلوگیری شده است.
وی خاطرنشان کرد: در همین مدت 44 متخلف با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شده‌اند و با پیگیری مستمر دامپزشکی و براساس مصوبات شورای سلامت و امنیت غذایی استان سه باب کشتارگاه سنتی دام شهرستان‌های نیر، نمین و سرعین تعطیل شده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com