امسال 65 هزار تن گوشت در کردستان تولید شد

امسال 65 هزار تن گوشت در کردستان تولید شد
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی کردستان از تولید 65 هزار تن گوشت قرمز و سفید در استان کردستان در سال‌جاری خبر داد.
فرزاد معاونی عصر امروز در جلسه شورای اسلامی استان کردستان که با حضور اعضای این شورا در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته بیش از 62 هزار تن و در سال‌جاری تاکنون 65 هزار تن گوشت قرمز و سفید در استان کردستان تولید شده است.
وی همچنین با اشاره به تولید بیش از 228 هزار تن شیر در استان، گفت: 26 هزار تن گوشت قرمز، یک‌هزار و 100 تن عسل و 6 هزار و 500 تن گوشت ماهی در استان کردستان تولید شده است.
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی کردستان در ادامه به تولید 550 تن تخم‌مرغ در استان اشاره کرد و افزود: ایجاد بسترهای لازم برای ارتقای تولیدات حوزه دام و طیور در استان از اولویت‌های جهاد کشاورزی در استان است.
معاونی با اشاره به ظرفیت‌های مختلف استان در حوزه دام و طیور در استان افزود: وجود تعداد قابل توجهی مرغداری در سطح استان و همچنین مجتمع‌های پرورش گاو شیری و آبزیان از ظرفیت‌های بسیار خوبی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: در بحث دامپروری نیز تشکل‌های قابل توجهی در استان وجود دارد که باید بستر بهره‌گیری از ظرفیت آنها بیش از پیش ایجاد شود.
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی کردستان از فعالیت 3 اتحادیه و 56 تعاونی در زمینه دامداری، مرغدار، زنبورداری و آبزیان در استان خبر داد و بیان داشت: حمایت از این تعاونی‌ها بستر را برای ارتقای توان استان در تولیدات محصولات دام و طیور فراهم می‌کند.
معاونی تصریح کرد: توسعه پرورش زنبور عسل در استان با توجه به دارا بودن ظرفیت‌های آب و هوایی و امکان توسعه آن نیاز ضروری است که امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.
وی در پایان توسعه زنبور داری را از نیازهای استان و بستری مناسب برای ایجاد اشتغال بخشی از جوانان استان دانست و اظهار کرد: تامین اعتبارات مورد نیاز در اجرای این مهم می‌تواند نقش بسزایی در اشتغال‌زایی جوانان و کاهش مشکل بیکاری در استان باشد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com