امسال 18هزار تن گوشت بوقلمون در کشور تولید می‌شود

امسال 18هزار تن گوشت بوقلمون در کشور تولید می‌شود
رئیس هیات مدیره تعاون پرورش‌دهندگان بوقلمون از افزایش واحدهای پرورشی، تغییر کاربری تعدادی از واحدهای مرغداری به پرورش بوقلمون و توسعه ظرفیت واحدهای موجود پرورش بوقلمون خبر داد و گفت: امسال 18 هزار تن گوشت بوقلمون در کشور تولید می‌شود.
امیر خیرخواه، با اشاره به تولید 12 هزار تن گوشت بوقلمون در سال گذشته پیش‌بینی کرد: امسال یک میلیون و 500 هزار قطعه جوجه بوقلمون پرورش داده می‌شود که 18 هزار تن گوشت تولید خواهد شد.
وی با اشاره به این‌که هر ساله 2.5 دوره می‌توان پرورش بوقلمون داشت، اظهار کرد: با توجه به خالی بودن مقداری از ظرفیت واحدهای مرغداری می‌توان این واحدها به پرورش بوقلمون تبدیل شوند.
خیرخواه گفت: بر اساس تقاضای بازار واحدهای تولید توسعه می‌یابند و تشکیل می‌شوند و هر ساله افزایش جوجه‌ریزی براساس تقاضای سال قبل صورت می‌گیرد.
به گفته وی سه - چهار ماهه ابتدای سال به دلیل کاهش تقاضا قیمت خرید نیز کاهش داشته است به طوری که هر کیلو بوقلمون زنده که قبل از سال سه هزار و 300 تومان فروخته می‌شد، دو هزار و 800 تومان عرضه می‌شود کمه ابتدا در نیمه دوم سال و با شروع فصل سرماه تقاضا افزایش می‌یابد.
رئیس هیات مدیره تعاون پرورش‌دهندگان بوقلمون با اشاره به این‌که مصرف سرانه گوشت بوقلمون در کشورهای اروپایی چهار کیلوگرم، در کشورهای فلسطین و اسرائیل 13 کیلوگرم، در آمریکا هشت کیلوگرم است، گفت: پنج سال اخیر مصرف سرانه ایران 18 گرم بود که هم اکنون در پی ترویج مصرف به 180 گرم رسیده است.
وی اظهار امیدواری کرد: طی سه سال آینده مصرف گوشت بوقلمون به دو کیلوگرم در سال برسد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com