امروز تولید تخم مرغ صرفه اقتصادی ندارد

امروز تولید تخم مرغ صرفه اقتصادی ندارد
تصویر:ناصر نبی پور- رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران
به تازگی ناصر نبی پور رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران اعلام کرده« حدود یک ماه گذشته مرغداران بالای ۶ میلیون قطعه مرغ را به کشتارگاه فرستاده‌اند که این جمعیت هم شامل مرغ‌های سن بالا بوده است و هم مرغ‌های با سن پایین.
با شرایط ایجاد شده اگر مسئولان فکری برای تأمین و توزیع نهاده‌های دامی نکنند تولید محصولات پروتئینی از جمله تخم مرغ با چالش جدی در ماه‌های آینده مواجه خواهد شد. در واقع وزارت جهاد کشاورزی قیمت تمام شده تولید تخم مرغ را ٩٨٠٠ تومان در هر کیلوگرم اعلام کرده است، اما در نرخ اعلامی وزارت جهاد، قیمت مصوب نهاده‌های دامی محاسبه شده ، نه قیمت بازار آزاد.
با توجه به اینکه تولیدکنندگان حداکثر ٣٠ درصد نهاده مورد نیاز خود را با نرخ مصوب تهیه می‌کنند و مابقی آن از بازار آزاد تأمین می‌شود قیمت تمام شده تولید بر اساس محاسبات ما ١١ هزار و ۵٠٠ تومان است.»

همچنین رئیس اتحادیه مرغ و پرندگان تهران گفت :  در حال حاضر قیمت نهادها بالا رفته و گنجاله و سویا با نرخ ۵۸۰۰ تومان و ذرت با نرخ ۲۸۰۰ تومان به بازار عرضه می شود و از آنجایی که قیمت مرغ کیلویی بالای ۸۵۰۰ برای مرغدار تمام می شود عملا با این نرخ تهیه مواد غذایی برای مرغ صرفه اقتصادی ندارد.»
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com