امان از چک های شش ماهه شرکت پشتیبانی

امان از چک های شش ماهه شرکت پشتیبانی
محمد تقی اسماعیل پور – مدیرعامل اتحادیه مرغدران گوشتی ایلام – در گفتگو با خبرنگار ITPNews، با اشاره به مشکلات ناشی از عملکرد نامناسب شرکت پشتیبانی امور دام گفت: شرکت پشتیبانی بر خلاف آنچه رسالت این شرکت است با عملکرد خود به جای حمایت عملا به رقابت با تولیدکنندگان بر خواسته است.
وی ادامه داد: این شرکت به عنوان رقیب قدرتمند تولیدکنندگان از پول و قدرت خود استفاده کرده و با فروش مرغ به نصف قیمت، خریداران را به سمت خود جذب می کند و به این شکل بر بازار مرغ ، وارد نموده و باعث زیان مرغداران می شود.
اسماعیل پور بیان داشت: تا قبل از این شرکت پشتیبانی ذخیره خود را در مواقع لازم و برای تنظیم بازار عرضه می نمود اما اکنون به دلیل تولید بیش از سرانه مصرف مرغ در کشور شرایط برای عرضه ذخیره پشتیبانی در بازار داخل فراهم نمی باشد.
وی افزود: شرکت پشتیبانی برای جلوگیری از اتمام تاریخ مصرف مرغ های ذخیره شده، آنها را با تخفیف 2000 تومانی و چک 6 ماهه به فروش می رساند این امر بر کاهش قیمت مرغ زنده درب مرغداری تاثیر می گذارد در حقیقت پشتیبانی با این عمل خود در شرایطی که بازار کشش ندارد به عنوان رقیب مرغدران وارد بازار می شود.
اسماعیل پور اظهار داشت: در حال حاضر شرکت پشتیبانی به ازای مرغ خریداری شده به مرغداران نهاده تحویل می دهد و این نهاده ها عمدتا قیمت بالاتری نسبت به بازار دارند که اگر هزینه حمل به مرغداری را نیز به آن اضافه کنیم نوعی معامله ناعادلانه خواهد بود.
وی با اشاره به اقدام شرکت پشتیبانی در تبدیل ضمانت نامه بانکی به 10 درصد حسن انجام کار، بیان داشت: این تصمیم فقط برای گمراه کردن مرغداران می باشد، زیرا تولیدکنندگانی که این راه را انتخاب می کنند به مدت یکسال 10 درصد از بهای مرغ خود را در اختیار پشتیبانی قرار می دهند.
اسماعیل پور دریافت هر گونه ضمانت نامه یا نگاه داشتن پول مرغداران را نادرست خواند و گفت: روند تحویل مرغ به پشتیبانی به این شکل است که مرغدارن با مراجعه به دامپزشکی کدرهگیری دریافت می کنند که نشان می دهد محصول در کدام مرغداری تولید شده است سپس به کشتارگاه منتقل شده و تحت نظر نماینده پشتیبانی کشتار می شود بعد از آن منجمد شده و از مرغ ها نمونه گیری می کنند تا پاک بودن آنها از هرگونه ویروس و بیماری تائید شود اما پشتیبانی به بهانه ی اینکه ممکن است آزمایش ها دقیق نباشد یا بیماری تظاهری نداشته باشد اقدام به ضمانت نامه یا نگه داشتن پول مرغداران می کند که از نظر ما نادرست می باشد.
مدیرعامل اتحادیه مرغدران گوشتی ایلام بیان داشت: خرید مرغ با وزن 1200 تا 1800 گرم توسط شرکت پشتیبانی با توجه به اینکه مرغداران معمولا جوجه را با قیمت بالا خریداری می کنند و یا به دلیل نبود مشتری مرغ آنان مدت زمان بیشتری در مرغداری می ماند و وزنی بالاتر پیدا می کند معقول نیست این وزن خرید زمانی منطقی خواهد بود که هدف صادرات باشد زیرا همانطور که می دانیم سلیقه بازار داخل، مرغ سبک نیست.
اسماعیل پور تاکید کرد: اگر شرکت پشتیبانی برنامه و  یا روش خود را تغییر نده و به جای وارد کردن ذخیره به بازار داخل به دنبال صادرات نباشند نه تنها به مرغداران کمکی نخواهد کرد بلکه مشکل آنان را تشدید کرده و بازار را با رکود مواجه می نماید.
 
نظرات شما
  •  

    مرغدار گفت : ۹۴/۱۱/۱۰

    چرا چند روز پیش متن درباره عمل کرد پشتیبانی نوشتم itp آن را چاپ نکرد چند روز بعد که خبر به ته جدول رسید وکسی دیگر آن را نمی خواند چاپ کرد همه شما تصمیم دارید این تولید کننده بدبخت بیچاره به هرطرفندی شده به خاک سیاه بکشانید قیمت جوجه نصف مرغ شده .

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com