اما و اگرهای پشتیبانی امور دام در پرداخت بهای نهاده‌ها

اما و اگرهای پشتیبانی امور دام در پرداخت بهای نهاده‌ها
در حالی که واردات نهاده‌های بخش کشاورزی با ارز مبادله‌ای 2477 انجام می‌شود، اما شرکت پشتیبانی امور دام در پرداخت بهای آن به واردکنندگان کوتاهی می‌کند.
مدیرعامل شرکت نهاده‌های دامی جاهد با اعلام این مطلب گفت: نهاده‌های مورد نیاز بخش کشاورزی پس از مصوبه بانک مرکزی بر مبنای ارز مبادله‌ای 2477 تومان به تصویب رسید و در حال حاضر مشکل خاصی برای ترخیص کشتی‌های حامل نهاده وجود ندارد.
حمید ورناصری افزود: نهاده‌های مورد نیاز بخش کشاورزی می‌تواند به سرعت به بخش کشاورزی تزریق شود، اگر شرکت پشتیبانی امور دام به تعهدات خود عمل کند و بهای محصول تحویلی را پرداخت کند.
وی خاطرنشان کرد: به دلیلی که مشخص نیست، این شرکت از پرداخت پول واردکنندگان طفره می‌رود.
مدیرعامل شرکت نهاده‌های دامی جاهد ادامه داد: در حال حاضر مشکلات بخش با بانک حل شده، در گذشته با 30 درصد پیش‌پرداخت از سوی واردکننده می‌شد واردات را انجام داد و 70 درصد مابقی بعد از واردات کالا به انجام برسد، اما در حال حاضر بانک‌های عامل توافق کرده‌اند که تمامی 100 درصد باید به حساب آنها واریز شود.
ورناصری تصریح کرد: واردکنندگان با وجود مشکلات فوق، ترجیح می‌دهند که نهاده‌های بخش، به‌موقع به دست بهره‌برداران برسد.
وی یادآور شد: از یک طرف حجم نقدینگی به دلیل دوبرابر شدن ارز به نصف رسیده و از طرف دیگر پیش‌پرداخت 30 درصدی که باید به 100 درصد برسد، مزید بر علت شده و باعث شده میزان واردات یک‌سوم کاهش یابد.
ورناصری اظهار امیدواری کرد؛ به‌زودی مشکلات فوق برای واردات نهاده‌های مورد نیاز بخش کشاورزی مرتفع شود.
گفتنی است، شرکت پشتیبانی امور دام در اطلاعیه‌ای جدید به رؤسای سازمان تجارت 31 استان کشور نرخ جدید سویا و ذرت را اعلام کرده است که قیمت فعلی برای هر کیلوگرم سویا یک‌هزار و 650 و ذرت 850 تومان است که این نرخ نسبت به قیمت قبلی با کاهش روبه‌رو است، اما در مقایسه با قیمت مصوب سال گذشته دارای روند افزایشی بالایی است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com