البرزی‌ها روزانه 200 تن گوشت مرغ مصرف می‌کنند

البرزی‌ها روزانه 200 تن گوشت مرغ مصرف می‌کنند
مدیرکل دامپزشکی استان البرز گفت: شهروندان البرزی در هر روز 200 تن گوشت مرغ مصرف می‌کنند.
سیداصغر برائی‌نژاد افزود: بخش زیادی از میزان مصرفی گوشت مرغ استان از طریق تولیدات بومی استان تامین و مقداری نیز از دیگر استان‌ها وارد می‌شود.
وی با بیان این‌که مرغ وارداتی از دیگر استان‌ها اغلب به‌صورت منجمد شده به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد، خاطر نشان کرد: علاوه بر مرغ ، شهروندان البرزی روزانه 70 تن نیز گوشت قرمز به مصرف می‌رسانند.
مدیرکل دامپزشکی استان البرز افزود: خوشبختانه تولیدات فرآوره‌های دامی در استان البرز در غالب موارد بیش از نیاز مصرف بومی است از همین‌رو اضافی این فرآورده‌ها به کشورهای هم‌جوار صادر می‌شود.
برائی‌نژاد با بیان این‌که سال پیش 7000 تن فرآورده خام دامی از این استان به کشورهای دیگر صادر شده است، تصریح کرد: عمده این صادرات تخم‌مرغ بود که به کشورهای هم‌جوار به‌خصوص عراق صادر شده است.
وی گفت: هم‌چنین بخشی از این صادرات شامل میگوی آب شیرین و پشم و کرک بود که میگوی آب شیرین به آلمان و پشم و کرک نیز به کشورهای اروپایی صادر شد.
مدیرکل دامپزشکی استان البرز با اشاره به طرح نظارت بر واحدهای عرضه‌ی فراورده‌های خام دامی و مراکز کشتار و بسته‌بندی یادآور شد: این طرح که توسط 60 اکیپ نظارتی انجام می‌شود، در ماه مبارک رمضان تشدید شده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com