البرز سومین تولیدکننده تخم‌مرغ کشور

البرز سومین تولیدکننده تخم‌مرغ کشور
معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان البرز گفت: بیش از 10 درصد تخم مرغ مصرفی کشور در البرز تولید می‌شود.
تورج صارمی اظهار کرد: در حال حاضر استان البرز با تولید 10.46 درصد از میزان تخم‌مرغ مصرفی مردم رتبه سوم تولید تخم‌مرغ در کشور را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: سالانه حدود 94 هزار تن تخم‌مرغ در استان البرز تولید می‌شود که به جز مصرف داخلی، بخشی از آن نیز به کشورهای همسایه صادر می‌شود.
صارمی خاطرنشان کرد: علاوه بر تخم‌مرغ سالانه 375 هزار تن شیر و 31 هزار و 500 تن گوشت قرمز نیز در استان تولید می‌شود که به ترتیب 4.53 و چهار درصد از میزان کل تولید شیر و گوشت کشور است.
وی ادامه داد: استان البرز با تولید سالانه 34 هزار و 500 تن گوشت مرغ دو درصد از تولید کل کشور در این زمینه را به خود اختصاص داده است.
صارمی گفت: استان البرز در حوزه آبزیان نیز سالانه 1.9 هزار تن در حوزه آبزیان پرورشی و حدود 9 میلیون قطعه نیز در حوزه ماهیان زینتی تولید دارد.
این مسئول ابراز کرد: در حال حاضر استان البرز با داشتن بزرگ‌ترین واحدهای پرورش جوجه یک روزه 11.20 درصد از تولید جوجه یک روزه کشور را به خود اختصاص داده است.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان البرزگفت: در حال حاضراستان البرز دارای 46 واحد پرورش مرغ گوشتی، دو واحد پرورش مرغ مادر، و یک واحد کشتارگاه مجهز مرغ است.
وی اظهار کرد: جهادکشاورزی استان البرز امسال برنامه مدونی برای افزایش وزن دام‌های سنگین و سبک دامداری‌های استان دارد تا از این طریق زمینه افزایش بهره‌وری و سود اقتصادی حاصل از نگهداری دام‌ها را افزایش دهد.
وی در پایان گفت: باید از ظرفیت‌های موجود استان در حوزه دام و طیور استفاده کنیم تا با بالابردن میزان تولیدات علاو بر تأمین نیاز البرزنشینان، این تولیدات را صادر و از این طریق زمینه ارزآوری به استان را فراهم کنیم.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com