افزون بر 4.5 تن انواع فرآورده خام دامی غیربهداشتی در زاهدان معدوم شد

افزون بر 4.5 تن انواع فرآورده خام دامی غیربهداشتی در زاهدان معدوم شد
برای اولین بار در استان یزد، از دستگاه بهینه سازی شده جوجه کشی در محل آموزشکده دامپزشکی دانشگاه اردکان رونمایی به عمل آمد.
دکتر غلامحسین پورقنبری، از اساتید آموزشکده و ناظر این پروژه به همراه علی آخوندی پور و محمد رضا صحرایی، دانشجویان رشته دامپزشکی دانشگاه اردکان با صرف حدود 6 ماه زمان موفق به ساخت و راه اندازی این دستگاه شدند.
قیمت تمام شده دستگاه جوجه کشی بهینه سازی شده که ساخت آن کاملا بومی می باشد، حدود یک سوم نمونه های مشابه داخلی و خارجی آن می باشد.
این دستگاه در 5 طبقه با ظرفیت 240 عدد تخم مرغ، 600 عدد تخم بلدرچین و 90 عدد تخم پرندگان بزرگ از قبیل بوقلمون، غاز و غیره می باشد.
مجهز بودن همزمان به سیستم های گرمایش دستی و اتوماتیک و سیستم های تهویه و رطوبت دستی و اتوماتیک،افزایش ضریب امنیت بهداشتی جهت جلوگیری از آلودگی تخم مرغ ها ،افزایش میزان جوجه دهی، ایمنی دستگاه و کاهش خطرات برای کاربران و کاهش مصرف انرژی از جمله مزایای دستگاه جوجه کشی بهینه سازی شده می باشد.
لازم به ذکر است که آموزشکده دامپزشکی دانشگاه اردکان، تنها آموزشکده دامپزشکی در بین استان های مرکز کشور می باشد که از مرداد ماه سال 91 راه اندازی شده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com