افزایش15 درصدی تولید مرغ و گوشت قرمز/در بخش میوه و مرکبات احتکاری در استان نداریم

افزایش15 درصدی تولید مرغ و گوشت قرمز/در بخش میوه و مرکبات احتکاری در استان نداریم
معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار تهران گفت: برای ایام پایانی سال در بخش میوه و مرکبات هیچ احتکاری نداریم و مباشرینی که با هماهنگی جهاد کشاورزی و اداره صنعت ، معدن و تجارت استان تهران اقدام به خرید این میوه جات می کنند از سوی بازرسین و مامورین تعزیرات تحت نظارت هستند و هیچ افزایش قیمتی در این بخش نخواهیم داشت.
به گزارش خبرنگار شبستان ، نعمت الله ترکی ، معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار تهران در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: بالغ بر 1000 پروژه در بخش های مختلف با اعتباری حدود 2600 میلیارد تومان در دهه فجر امسال در استان تهران افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.
وی افزود: از این پروژه ها در بخش کشاورزی ، با اعتبار 144 میلیارد تومان ، در بخش راه و شهرسازی ، 53 پروژه با اعتبار بالغ بر 200 میلیارد تومان ، طرح تصفیه خانه جنوب تهران با اعتبار قابل توجه 2 هزار میلیارد تومان ، در بخش آموزش ، 56 پروژه نوسازی و تجهیز مدارس در قالب 1037 کلاس درس ، مجموعه آموزشی با اعتبار 7 میلیارد تومان و با مشارکت 50 درصدی خیرین و دولت با حضور ریاست محترم جمهور افتتاح خواهند شد.
ترکی تصریح کرد: برای انجام پروژه های تحقیقاتی در حوادث ، پزشکی قانونی نیاز به سوله بزرگ بحران داشت که در همین راستا یک سوله به متراژ ۱۲۰۰ متر مربع در منطقه کهریزک با همکاری استانداری تهران و پزشکی قانونی ساخته و به بهره برداری رسید.
وی خاطرنشان کرد: هزینه ساخت این سوله حدود ۲ میلیارد تومان است که در حوادثی مانند تصادفات شدید رانندگی ، سقوط هواپیما یا بالگرد و اتفاقات دیگر برای تحقیقات استفاده می شود.
معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار تهران همچنین ضمن اشاره به وضعیت بازار میوه و تره بار در ایام پایانی سال تصریح کرد: برای این ایام در بخش میوه و مرکبات هیچ گونه احتکاری نداریم و مباشرینی که با هماهنگی جهاد کشاورزی و اداره صنعت ، معدن و تجارت استان تهران اقدام به خرید این میوه جات می کنند از سوی بازرسین و مامورین تعزیرات تحت نظارت هستند و هیچ افزایش قیمتی در این بخش نخواهیم داشت.
وی نیز تصریح کرد: گوشت قرمز و مرغ نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 15 درصدی را در تولید تجربه می کنند و در تولید سایر اقلام مایحتاج عمومی نیز با مشکلی مواجه نیستیم. بر حسب دستورالعمل وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، مقرر شده که اتاق اصناف مامور پیگیری و ایجاد بازار و نمایشگاه بهاره باشد که طی جلسات آتی مرتبط درباره ساز و کار اجرایی شدن این نمایشگاه ها ، بررسی لازم صورت گرفته و نتایج مباحث نهایتا اجرایی خواهد شد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com