افزایش ۸ هزار تنی تخم مرغ و تعدیل بازار

افزایش ۸ هزار تنی تخم مرغ و تعدیل بازار
مدیر عامل اتحادیه ی مرغ تخم گذار از افزایش ۳۲ درصدی جوجه ریزی در نیمه ی نخست امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: به دلیل کمبود تخم مرغ و افزایش قیمت آن طی چند ماهه ی اخیر جوجه ریزی افزایش یافت و بیش از هشت هزار تن بر تولید ماهانه تخم مرغ افزوده شده است.
هدایت اصغری با اشاره به تولید ماهانه ی ۵۵ تا ۶۳ هزار تن تخم مرغ، اظهار کرد: اکنون با تولید گسترده ی تخم مرغ مواجه هستیم و بازار اشباع و قیمت ها متعادل شده است. 
به گفته ی وی، هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری دو هزار و ۳۰۰ تومان و هر شانه در بازار مصرف پنج هزار و ۵۰۰ تومان فروخته می شود.
مدیرعامل اتحادیه مرغ میهن تصریح کرد: عمده تخم مرغ وارداتی از کشور ترکیه نجام می شود که به دلیل اشباع بازار و افزایش تولید، واردات مقرون به صرفه نیست و واردات، از تولید داخل گران تر شده است.
اصغری با اشاره به مطرح شدن اعمال تعرفه برای واردات کنجاله سویا، تصریح کرد: با توجه به این که ۸۵ درصد از کنجاله سویا مورد نیاز در صنعت دام و طیور از خارج وارد می شود و ۳۵ درصد از خوراک مرغ را کنجاله سویا تشکیل می دهد، اعمال تعرفه برای آن منجر به افزایش قیمت تمام شده و افزایش نرخ محصولات پروتئینی می شود و همه پیگیری ها برای تعادل بازار تخم مرغ و رضایت نسبی ایجاد شده بین مصرف کنندگان از بین می رود و مجددا با افزایش قیمت مواجه خواهیم شد.
وی با اشاره به افزایش ۲۰۰ تومانی قیمت هر کیلو تخم مرغ در صورت اعمال تعرفه ی واردات کنجاله سویا، گفت: در حال حاضر دانه سویا برای کارخانه های روغن کشی بدون تعرفه وارد می شود، اما کنجاله خروجی آن به منظور حمایت از کارخانه های روغن کشی قرار است با تعرفه وارد شود.
مدیر عامل اتحادیه مرغ تخم گذار تصریح کرد: در شرایطی که واردات تخم مرغ بدون تعرفه انجام می شود، نباید برای نهاده های تولید آن نیز تعرفه گذاری شود، در غیر این صورت با افزایش قیمت ها مواجه خواهیم شد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com