افزایش ۵ برابری ظرفیت تولید در مرغداری‌های قزوین

افزایش ۵ برابری ظرفیت تولید در مرغداری‌های قزوین
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزایش پنج برابری ظرفیت تولید در مرغداری های قزوین را از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی در استان برشمرد.
محمد رضا صفری در قزوین اظهار کرد: در طول 35 سال گذشته ظرفیت واحدهای طیور استان از دو میلیون و 550 هزار قطعه مرغ گوشتی به  بیش از 10 میلیون  قطعه رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب اسلامی تولید گوشت مرغ در استان قزوین یازده هزار تن در سال بودکه تولید این محصول طی 35 سال گذشته با حمایت‌های دولت و تمایل سرمایه‌گذاری دراین بخش این رقم به 61 هزار تن افزایش یافته است.
صفری افزود: بیش از 30درصد واحدهای طیور گوشتی استان مربوط به قبل از انقلاب و 70 درصد بعداز انقلاب مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند.
وی اظهار کرد: تولید تخم مرغ در استان قزوین در اوایل انقلاب 33 هزار تن در سال بود که تولید این محصول با افزایش نسبی به66  هزار تن در سال92 رسیده است ، تولید شیر نیز از هفتاد و دو هزار تن در سال 57 به 500 هزار تن افزایش داشت .
رئیس جهاد کشاورزی قزوین تصریح کرد: توسعه بخش‌های مختلف بخش کشاورزی بویژه دام و طیور طی سال های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی چشمگیر بوده است ، به طوریکه در 35 سال گذشته تولید مواد پروتئینی بویژه گوشت قرمز و مرغ در استان افزایش قابل ملاحظه ای یافته است.
صفری افزود: در تولید محصولات کشاورزی نیز بعداز انقلاب موفقیت هایی داشته است، تولید گندم این محصول استراتژیک در اوایل انقلاب 160 هزار تن در سال بود که پس از 40 سال سعی و تلاش در سال 83 کشور در زمینه تولید گندم به خودکفایی رسیدکه این استان در خودکفایی این محصول استراتژیک با تولید سالانه 360 هزار تن نقش بسزایی داشته است.
وی خاطرنشان کرد: در زمینه تولید سایر محصولات کشاورزی همچون برنج، جو، ذرت با بکارگیری روش های مناسب کاشت، داشت و برداشت افزایش در تولید داشته است.
صفری افزود: در سال‌های آغازین انقلاب اسلامی تاکنون با وجود تمامی مشکلات و تحریم های دشمنان نظام با تلاش بی وقفه کشاورزان رشد و توسعه زیادی داشته است، به طوریکه سطح زیرکشت استان نزدیک به 23 هزار و 80 هکتار افزایش داشته است که دلیل آن نیز اهمیت کشت محصولات آبی با توسعه مکانیزه است.
به گفته وی عملکرد تولید محصولات کشاورزی در سالهای گذشته یک روند مطلوبی داشته که دلیل آن استفاده مناسب از سیستم های آبیاری تحت فشار و جلوگیری از هدر رفتن آب استحصالی از چاه ها و استفاده از تولید کشت محصولات کشاورزی است.
صفری افزود: در تولید محصولات باغی نیز سطح زیرکشت باغات بارور 18 هزار و 349 هکتار افزایش داشته که درمقایسته با اوایل انقلاب 40 درصد رشد داشته است، بر این اساس تولید محصولات باغی از 310 هزار تن در سال 57 به 700هزار تن در  پایان سال 91 رسیده است که در این مدت 390 هزارتن تولید این محصولات رشد داشته است.
وی اظهار کرد: محصولات عمده و شاخص که در سیر صعودی خوبی طی این سالها داشته تولید محصولاتی همچون زیتون انگور بادام گیلاس گردو و زغال اخته است که عمده علت افزایش نیز اجرای طرح طوبی و طرح های توسعه وزارت جهاد کشاورزی است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com