افزایش ۴۰درصدی قیمت تمام شده تولید تخم‌مرغ نسبت به ابتدای سال قبل

افزایش ۴۰درصدی قیمت تمام شده تولید تخم‌مرغ نسبت به ابتدای سال قبل
مدیرعامل اتحادیه مرغداران تخم گذار میهن گفت: آنالیز هزینه ها نشان می دهد قیمت تمام شده تولید تخم مرغ نسبت به ابتدای سال قبل 40 درصد افزایش داشته است.
رضا ترکاشوند با بیان اینکه در یک ماه گذشته هر کیلو گرم تخم مرغ از مرغداران به طور میانگین شش هزار تومان خریداری شده است، افزود: این قیمت خرید شش هزار تومان درب مرغداری در حالی است که تولید هر کیلو گرم تخم مرغ برای مرغداران شش هزار و 400 تومان تمام می شود.
وی در تشریح دلایل افزایش 40درصدی قیمت تمام شده تخم مرغ، اظهار کرد: افزایش  نرخ ارز مبادله از 3300 - 3250 تومان به 3800 تومان ، افزایش بیش از 30 درصدی قیمت جهانی برخی از نهاده های دامی مانند کنجاله سویا از  3600-3350 دلار در هر تن به 4800 تا 5000 دلار در هر تن از دلایل اصلی و همچنین افزایش قیمت جوجه پولت، افزایش هزینه کارگری، افزایش هزینه بهداشت و درمان مانند لزوم استفاده از واکسن های سویه جدید بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، افزایش هزینه عملیات قرنطینه و افزایش هزینه بیمه در پی افزایش قیمت تمام شده از دیگر دلایل رشد 40 درصدی قیمت تمام شده تخم مرغ نسبت به ابتدای سال گذشته است.
ترکاشوند اظهار کرد: اتحادیه درخواست برای تغییر قیمت مصوبه به شش هزار و 400  تومان را به دستگاه های مربوطه ارائه کرده است و امیدواریم هر چه سریعتر مصوب شود.
وی با تاکید بر اینکه مرغداران با مشکلات جدی اقتصادی رو به رو هستند خواستار تدبیر مدیران دولتی برای گذر از بحران موجود برای تداوم تولید شد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com