افزایش ۲۰۰ تومانی قیمت جو نسبت به سال گذشته

افزایش ۲۰۰ تومانی قیمت جو نسبت به سال گذشته
رییس بخش تغذیه موسسه تحقیقات علوم دامی کشور گفت: باید با بهینه سازی و کم کردن سن کشتار مرغ ، علاوه بر مزایای اقتصادی به دنبال افزایش کیفیت تولید و ارتقای سلامت مردم باشیم.
سید عبداله حسینی روز دوشنبه در همایش علمی تخصصی با موضوع مناسب ترین سن کشتار مرغ های گوشتی که در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد، افزود: متاسفانه در سال های گذشته به دلیل برخی بی توجهی ها در تولید، با انواع بیماری های مختلف مانند سرطان روبرو هستیم، از اینرو باید با تولیدات سالم را اولویت خود قرار دهیم.
وی اظهارکرد: هرچقدر دوره پرورش جوجه کاهش یابد احتمال درگیر شدن با انواع بیماری ها به خصوص بیماری هایی از قبیل گامبورو که در جوجه های مسن تر اتفاق می افتد، کاهش می یابد.
حسینی اضافه کرد: احتمال بروز بیماری هایی مانند سندرم مرگ ناگهانی، آسیست و بیماری هایی متابولیک در سنین بالا بیشتر است و این بیماری ها بیشتر جوجه های سنگین تر را درگیر کرده و اثرات مخربی بر ضریب تبدیل غذایی و سود مرغدار خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: با بهبود ضریب تبدیل غذایی که با افزایش سن، وزن جوجه بیشتر می شود از اینرو نیازهای نگهداری جوجه افزایش یافته و برای میزان یکسانی از رشد در سنین بالا به مقدار خوراک بیشتری نسبت به سنین پایین نیاز است.
رییس بخش تغذیه موسسه تحقیقات علوم دامی کشور خاطرنشان کرد: ظرفیت پرورش واحدهای مرغداری کشور 300 میلیون قطعه در هر دوره است که با کاهش سن پرورش سبب صرفه جویی به میزان 42 روز، 500 هزار تن خوراک صرفه جویی خواهد شد که معادل 700 میلیارد تومان در سال برای تولیدکنندگان کشور کاهش هزینه در بر دارد.
حسینی اضافه کرد: کشتار در سن 42 روزگی همچنین همراه با کاهش 10هزار تنی چربی دور ریز نیز همراه است.
وی کاهش سن کشتار از 56 روز به 42 روز را موجب کاهش درصد تلفات، قیمت تمام شده، هزینه های تولید، کاهش 51 درصدی چربی محوطه شکمی و افزایش امکان صادرات دانست و با اشاره به مضرات مصرف بی رویه آنتی بیوتیک ها در تولید گوشت مرغ، گفت: مقاوم شدن میکروب ها در طیور در برابر استفاده از آنتی بیوتیک های مشترک دام و طیور یا حتی ماندن آنتی بیوتیک ها در مرغ اثرات نامناسبی بر تولید دارد.
حسینی با اشاره به اینکه مصرف این آنتی بیوتیک ها جهت درمان بیماری های طیور و یا به عنوان محرک رشد به دلیل ایجاد مقاومت در باکتری ها در سال های اخیر مورد توجه فراوانی قرار گرفته است و گفت:
پسماند این داروها در بدن مرغ می تواند اثرات نامطلوبی بر سلامت انسانها به عنوان مصرف‎کنندگان این محصولات، بر جای بگذارد.
در پایان این مراسم نشست پرسش و پاسخ بین تولید کنندگان و مرغداران حاضر و مسوولین برگزار شد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com