افزایش ۲۰ درصدی جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری گوشتی کردستان

افزایش ۲۰ درصدی جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری گوشتی کردستان
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی استان کردستان گفت: جوجه ریزی واحدهای مرغداری گوشتی استان کردستان در نیمه اول سال‌جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از 20 درصد افزایش پیدا کرده و به مرز 23 میلیون قطعه رسیده است.
محمد طاهر پارسافر با اعلام این خبر افزود: جوجه‌ریزی واحدهای مرغداری گوشتی استان کردستان نیمه‌اول سال‌جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته بیش از 20 درصد افزایش و به مرز 23 میلیون قطعه رسیده است.
وی اظهار داشت: هشدارهای لازم درباره تبعات ناشی از افزایش جوجه‌ریزی و تراکم، به مرغداران استان داده شده و دامپزشکی کردستان به منظور صیانت از صنعت مرغدارای استان اقدامات لازم را به‌عمل آورده است.
 پارسافر اجرای سیستم مراقبت فعال و غیر فعال از واحدهای مرغداری استان، نظارت بر کیفیت جوجه یک‌روزه تولیدی، صدور مجوز بهداشتی جوجه‌ریزی، نظارت بر فاصله زمانی جوجه‌ریزی، نظارت بر توزیع واکسن و واکسیناسیون در واحدهای مرغداری را از جمله اقدامات پیشگیری از بیماری‌های طیور برشمرد.
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی استان کردستان گفت: همکاری با واحدهای مرغداری در پیگیری مشکلات هفته اول پرورش و کیفیت پایین جوجه‌های یک‌روزه بعنوان یکی از عواقب اصلی افزایش قیمت جوجه یک‌روزه ناشی از افزایش جوجه‌ریزی، برگزاری جلسات کارگروه تخصصی طیور و ارائه توصیه‌های لازم به مرغداران استان به‌ویژه در تامین جوجه یک‌روزه از منابع مطمئن، از اهم اقدامات انجام شده توسط دامپزشکی کردستان نیز از دیگر اقدامات کنترل و پیشگیری از بیماری‌های طیور در سطح استان است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com