افزایش ۲هزار تومانی قیمت مرغ درایلام

افزایش ۲هزار تومانی قیمت مرغ درایلام
قیمت مرغ به یک باره طی روزهای گذشته در استان ایلام با افزایش دو هزار تومانی به کیلویی هشت هزار تومان رسید.
بازار مرغ ایلام از روز گذشته تاکنون دچار التهاب قیمت شده به طوری که قیمت مرغ از کیلویی شش هزار تومان به هشت هزار تومان رسیده است.
جالب تر از اینکه استان ایلام یکی از قطبهای تولید مرغ در کشور است و هم اکنون بیش از ۴۰۰ واحد مرغداری در استان فعالیت دارند که سالانه ۵۰ هزار تن مرغ تولید می شود که این میزان سه برابر مصرف استان است.
هفته گذشته خبرگزاری مهر گزارشی از ورشکستی مرغداران استان ایلام به دلیل پایین بودن قیمت منتشر کرد و اینکه مرغداران استان با مشکلات متعدد دسته و پنج نرم می کنند. اما از روز گذشته بدون هیچ دلیل خاصی به یک باره در استانی که قطب تولید گوشت سفید است، مرغ گران و باعث تعجب مردم استان شده است.
تعجب مردم استان ایلام
علی احمد مرادی از شهروندان استان ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مرغداران استان ایلام برای فروش مرغ خود با مشکل مواجه هستند و حالا قیمت مرغ به یک باره گران شده است.
وی بیان داشت: چطور می شود در استانی که خود منبع اصلی گوشت سفید است قیمت مرغ به یک باره دو هزار تومان افزایش پیدا کند و این مسئله باعث تعجب مردم شده است.
این مسئول بیان داشت: هم اکنون در بازار قیمتهای هشت هزار تومانی روی مرغ باعث شده کسی فعلا مرغ نخرد چراکه این قیمت بسیار زیاد است.
مرغداران: قیمت مرغ تازه واقعی شده است
بعد از افزایش قیمت مرغ در استان ایلام به سراغ چند مرغدار سطح استان ایلام رفیتم و از آنها راجع به قیمت مرغ پرس و جو کردیم که علی محمد محمدی از مرغداران سطح استان به خبرنگار مهر گفت: قیمت مرغ با این افزایش قیمت تازه واقعی شده است.
وی بیان داشت: حدود ۲۰ ماهی است که قیمت پایین مرغ باعث ورشکسته شدن مرغداران سطح استان ایلام شده است و این استان کمترین قیمت را در بین استانهای کشور دارا بوده است.
این مرغدار اظهار داشت: افزایش قیمت ناشی از افزایش نهاده ها، جوجه، دارو و ...بوده است و هم اکنون قیمت واقعی شده است.
وی عنوان کرد: مرغ هم اکنون به کیلویی هشت هزار تومان رسیده که این قیمت واقعی است و قیمت ها پایین تر از این باعث ضرر مرغداران سطح استان می شود.
قیمت مرغ در ایلام پایین است
محمد عباسی از دیگر مرغداران استان ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن واقعی دانستن افزایش قیمت مرغ در سطح استان ایلام اظهار داشت: با این افزایش قیمت باز هم قیمت در استان ایلام پایین تر از سطح کشوری است.
وی افزود: هم اکنون قیمتهای نهاده ها برای مرغداران افزایش یافته است و مرغداران توانایی پرداخت اقساط خود را ندارند که این عامل باعث شده مرغداران سطح استان با ورشکستگی مواجه باشند.
این مرغدار عنوان کرد: ما به عنوان تولیدکننده حدود چند سالی است که به دلیل قیمت پایین مرغ با مشکلات مهمی مواجه بوده ایم.
مرغ های منجمد راهکاری برای جلوگیری از افزایش قیمت
در همین حال عبدالرضا بازدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در سال جاری معاونت پشتیبانی دام نسبت به خرید مرغ از مرغداران استان برای ذخیره ساری در استان اقدام کرده است.
وی بیان داشت: هر وقت قیمتها دچار تغییر بشوند، این مرغها وارد بازار می شوند تا مردم دچار مشکل نشوند و هم اکنون نیز به دلیل افزایش قیمت مرغ های منجمد در استان به زودی به کیلویی پنج هزار و ۸۰۰ تومان توزیع می شود.
با وجود قیمت جدید نهاده ها و جوجه یک روز هم اکنون قیمت تمام شده مرغ از مرغداری با قیمتهای قبلی همخوانی دارد ولی نزدیک شدن به عید باعث این افزایش قیمت شده استبازدار در خصوص افزایش قیمت نهاده ها و در نتیجه افزایش قیمت مرغ نیز گفت: با توجه قیمت های جدید نهاده ها و جوجه یک روز هم اکنون قیمت تمام شده مرغ از مرغداری با قیمتهای قبلی همخوانی دارد ولی نزدیک شدن به عید باعث این افزایش قیمت شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: شرکت پشتیبانی امور دام این سازمان به منظور تنظیم بازار در سطح شهر ایلام ۴۰ تن و در دیگر شهرستان ها هر کدام ۱۰ تن مرغ توزیع می کند.
این مسئول عنوان کرد: باید کاری کرد که نه مرغدار و نه مردم مضرر شوند بنابراین راهکار توزیع مرغ منجمد بدون شک هیچ صدمه ای به مرغداران عزیز وارد نمی کند.
بازدار عنوان کرد: دولت با این کار هم از مرغداران استان حمایت کرده و هم باعث تثبیت قیمتها می شود.
بازدار بیان داشت: در استان نیز با همکاری معاونت پشتیبانی دام میزان قابل توجهی از مرغ های استان خرید تضمینی شده است که در صورت نیاز بازار سریعا عرضه می شوند.
وی عنوان کرد: هم اکنون بیش از ۳۸۷ واحد مرغداری در سطح استان ایلام فعال است که باعث شده یک درصد گوشت سفید کشور در استان ایلام تولید شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com