افزایش ۲ درصدی تورم سالانه محصولات مرغداری‌های صنعتی

افزایش ۲ درصدی تورم سالانه محصولات مرغداری‌های صنعتی
به گزارش مرکز آمار ایران، تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش مرغداری های صنعتی نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) در فصل تابستان ١٣٩٩ به ٣٤,٧درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (١.٢درصد )، ٣٣.٥ واحد درصد افزایش دارد. در میان قلم های مرغداری های صنعتی، کمترین تورم فصلی مربوط به قلم" جوجه ی یک روزه " (٠,٩- درصد ) و بیش­ترین آن مربوط به قلم " مرغ گوشتی"  (٥٣,١ درصد ) می­باشد.
تورم نقطه به نقطه
تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش مرغداری های صنعتی نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) در فصل تابستان ١٣٩٩ به ٣٩,٨ درصد افزایش رسید که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (١٦.١ درصد )، ٢٣.٧ واحد درصد افزایش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات مرغداری های صنعتی به ازای تولید قلم های خود در داخل کشور، در فصل تابستان ١٣٩٩ نسبت به فصل تابستان ١٣٩٨، ٣٩.٨ درصد افزایش دارد. در بین قلم های مرغداری های صنعتی، کمترین تورم نقطه به نقطه مربوط به قلم " جوجه ی یک روزه " (٦.٧ درصد) و بیش­ترین آن مربوط به قلم " تخم مرغ خوراکی" (١٢١.٥ درصد) می­باشد.


تورم سالانه
تغییرات میانگین شاخص قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری های صنعتی در داخل کشور در چهار فصل منتهی به فصل تابستان ١٣٩٩ نسبت به مدت مشابه در سال قبل به ١٥,٢ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل(١٢.٩)، ٢.٣ واحد درصد افزایش نشان می­دهد. در فصل مورد بررسی، در میان قلم های مرغداری های صنعتی در کشور، کمترین تورم سالانه مربوط به قلم " جوجه ی یک روزه" (٠.٢- درصد ) و بیش­ترین آن مربوط به قلم "کود "  (٥٥.٢ درصد) می­باشد.
شاخص استانی
بررسی شاخص قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری ‌های صنعتی کشور در تابستان ١٣٩٩ نشان می­دهد که شاخص اکثر استان های کشور نسبت به فصل قبل با افزایش روبه رو بوده است. بیشترین میزان افزایش مربوط به استان بوشهر با ٧٦,٣٢ درصد و بیشترین میزان کاهش مربوط به استان گیلان با ١.٩٩ درصد کاهش می باشد.
مقایسه شاخص کل استانها در فصل جاری نسبت به فصل مشابه سال قبل نشان می دهد که  اکثر استان ها با افزایش روبه رو بوده اند بطوریکه بیشترین میزان افزایش مربوط به استان چهار محال و بختیاری با ١٨٤,٩٤ درصد و بیشترین میزان کاهش آن مربوط به استان گیلان با ٨.٥٩ درصد کاهش می باشد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com