افزایش ۱۵ درصدی قیمت شیرخام از اول تیرماه اجرایی نشد

افزایش ۱۵ درصدی قیمت شیرخام از اول تیرماه اجرایی نشد
رئیس انجمن دامداران استان تهران گفت: علیرغم مصوبه دولت مبنی بر خرید شیرخام از دامدار با قیمت 1440 تومان،هنوز از دامدار 1110 تومان خریداری می‌شود.
ناصر مقدسی رئیس انجمن دامداران استان تهران در مورد اینکه آیا طبق مصوبه اخیر دولت، شیرخام با قیمت 1440 تومان از دامدار خریداری می‌شود، گفت: دولت افزایش قیمت شیر را ابلاغ کرده و بر اساس آن ابلاغیه مقرر شد تا طی دو مرحله و هر بار 15 درصد قیمت شیر افزایش یابد.
وی افزود: دولت مقرر کرد تا 15 درصد افزایش قیمت از ابتدای تیرماه اعمال شود و 15 درصد دیگر افزایش قیمت بعد از ماه مبارک رمضان انجام شود.
رئیس انجمن دامداران استان تهران بیان داشت: اما کارخانه‌ها هنوز هیچگونه افزایش قیمتی در خرید شیر خام از دامداران نداشته‌اند و می‌گویند تا مصوبه افزایش قیمت به صورت کتبی از طرف سازمان حمایت و یا ستاد تنظیم بازار به آنها ابلاغ نشود قیمت خرید شیر خام را افزایش نمی‌دهیم.
مقدسی افزود: در 8 ماه اخیر دامداران شیر را با ضرر عرضه کرده‌اند و در 5 ماهی که یارانه علوفه و 3 ماهی که یارانه شیر را نگرفتند خسارات زیادی را متحمل شدند.
وی اظهار داشت: علیرغم مصوبه دولت مبنی بر افزایش شیر خام به 1440 تومان هم‌اکنون شیر از دامدار با قیمت 1110 تومان خریداری می‌شود.
رئیس  انجمن دامداران استان تهران تصریح کرد: از دولت تقاضا داریم تا هر چه سریعتر ابلاغیه افزایش قیمت کارخانه‌های صنایع لبنی به صورت کتبی به کارخانه‌ها ارسال شود تا کارخانه‌ها دیگر از افزایش قیمت خرید شیر امتناع نکنند.
براساس مصوبه دوازدهمین جلسه ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها به شماره 27025 مورخ 13/3/1393 قیمت هر کیلو شیر خام کیفی با بار میکروبی کمتر از یکصد هزار و (3.2) درصد چربی (تحویل درب کارخانه‌های لبنی) از تاریخ 1/4/93 به مبلغ چهارده هزار و چهارصد (14.400) ریال تعیین می‌شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com