افزایش ۱۰ درصدی نرخ نهاده‌های دامی/مرغ به پایین‌ترین قیمت خود رسیده است

افزایش ۱۰ درصدی نرخ نهاده‌های دامی/مرغ به پایین‌ترین قیمت خود رسیده است
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام استان اصفهان با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی نرخ نهاده های دامی، گفت: به هیچ وجه افزایش قیمت نهاده ها تاثیری در نرخ مرغ نداشته و این فراورده ۱۰۰۰ تومان زیر قیمت به فروش می رود.
علی اکبر نجفی با تایید افزایش ۱۰ درصدی قیمت نهاده های دامی، اظهار داشت: این ۱۰ درصد آنقدر زیاد نیست که باعث افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ شده باشد.
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر مرغ بسیار ارزان است به طوری که داد مرغداران درآمده است، ادامه داد: مرغ به قدری ارزان است که ما به جهت حمایت از مرغداران خریدهای تضمینی ازمرغداران انجام می دهیم و در استان اصفهان به طور میانگین بیش از ۱۰۰ تن مرغ خریداری می کنیم.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام استان اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر قیمت مرغ به پایین ترین حد خود رسیده است و در حالیکه باید قیمت آن حداقل ۷ هزار و ۵۰۰ تومان باشد، ۱۰۰۰ تومان زیر قیمت به فروش می رود.
وی یاد آور شد: نهاده های دامی زیاد گران نشده، شاید قیمت های جهانی افزایش پیدا کرده که پیرو آن قیمت ذرت و سویا در کشور افزایش جزیی داشته است.
نجفی تاکید کرد: به هیچ وجه افزایش قیمت نهاده ها تاثیری در قیمت مرغ نداشته است.
وی با تایید گران شدن تخم مرغ در بازار مصرف، تصریح کرد: تخم مرغ در ۶ ماهه نخست امسال قیمت های بسیار پایینی داشت در حالیکه قیمت تمام شده هر کیلو تخم مرغ برای مرغدار در ۶ ماهه اول سال کیلویی ۴ هزار تومان بود اما زیر این قیمت عرضه می شد.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام استان اصفهان اضافه کرد: در ۶ ماهه دوم سال وقتی هوا سرد می شود مصرف تخم مرغ افزایش می یابد، از طرف دیگر صادرات آن نیز باعث افزایش قیمت شده است.
وی خاطرنشان کرد: به محض اینکه جلوی صادرات به روش های مختلف گرفته شد، قیمت ها سریع کاهش یافت.
نجفی وی با تاکید بر اینکه باید بازار قیمت تخم مرغ با صادرات تنظیم شود تا هم برای مصرف کننده و هم برای تولیدکننده مقرون به صرفه باشد، اظهار کرد: افزایش قیمت و یا کاهش نهاده ها تاثیری در قیمت مرغ وتخم مرغ توزیعی ندارد و قیمت آن تابع عرضه و تقاضا در بازار است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com