افزایش ۱۰ درصدی قیمت لبنیات تخلف است؛ به شدت برخورد می‌کینم

افزایش ۱۰ درصدی قیمت لبنیات تخلف است؛ به شدت برخورد می‌کینم
 سخنگوی سازمان حمایت گفت: بر حسب تدابیر دولت و شرایط جدیدی که درمعادلات اقتصادی درحال شکل گیری است، فضایی برای بازار سیاه و سیاه نمودن بازار توسط فرصت طلبان و سود جویان وجود نخواهد داشت.
غلامرضا کاوه با اعلام این مطلب، افزود : با رونق گرفتن تولید نه تنها افزایش قیمتی نخواهیم داشت بلکه با کاهش هزینه‌های تولید، شاهد کاهش قیمت تمام شده و حفظ توأمان منافع تولید کننده و مصرف کننده خواهیم بود.
کاوه اضافه کرد: بر خلاف مواردی که در خصوص ابلاغ افزایش قیمت لبنیات در بازار مصرف مطرح می‌شود تا به امروز کماکان مصوبه ای درخصوص افزایش قیمت لبنیات تصویب و ابلاغ نشده است.
سازمان حمایت بدون مماشات متخلفان لبنی را اعمال قانون می کند
وی خاطر نشان کرد: سازمان حمایت با هرگونه افزایش قیمت خود سرانه لبنیات، بدون مماشات اعمال قانون می‌کند و تخلف معدودی از صنایع لبنی به معنی مجوز افزایش قیمت این محصولات نیست.
سخنگوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، ادامه داد: مسئولان صنایع مربوطه نیز تمایلی برای افزایش قیمت محصولات خود ندارند، زیرا می‌دانند که افزایش قیمت منجر به کاهش مصرف لبنیات و در نهایت ضررتولید کنندگان می‌شود .
وی اضافه کرد:  متعارف نبودن قیمت تمام شده با قدرت خرید مصرف کننده باعث کاهش مصرف لبنیات می‌شود، بنابراین افزایش مجدد قیمت ، معقول نیست و ظرفیتی نیز برای این افزایش قیمت وجود ندارد.
آرامش بازار مواد غذایی با منافع برخی منافات دارد
این مقام مسئول تاکید کرد: این شرایط جدید به مذاق برخی افراد خوش نمی‌آید، زیرا منافع برخی به خطر می افتد، اما باید اذعان داشت که بازار به سمت آرامش و رضایت مصرف کننده گان و تولید کنندگان حرکت مند.
کاوه تصریح کرد: تدابیر دولت و تغییرمعادلات اقتصادی کشور فرصتی برای ایجاد چالش و بازار سیاه در هیچ محصولی، نمی‌دهد.
این مقام مسئول اظهار داشت:  افزایش قیمت کالا شاید در کوتاه مدت باعث افزایش سود تولیدکنندگان می‌شود اما در میان‌مدت و دراز‌مدت دامن‌گیر آنها خواهد شد و منجر به کاهش فروش و رکود بر بازار‌می‌شود.
وی گفت: درآینده نزدیک با بهبود مبادلات بین المللی، هزینه تولید و قیمت تمام شده محصولات تولیدی کاهش یافته و بازار مصرف را به سمت آرامش بیشتر و رونق حرکت می‌دهد.
کاوه در پایان اظهار داشت : وزارت صنعت برای رونق و حمایت تولید و تومان حفظ منافع مصرف کنندگان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند و این مهم در دکترین برنامه‌های اقتصادی دولت یازدهم تعریف و تبیین شده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com