افزایش کیفیت واکسن های تولید داخل با ورود بخش خصوصی

افزایش کیفیت واکسن های تولید داخل با ورود بخش خصوصی

معاون سابق بهداشت، آموزش و توسعه سازمان نظام دامپزشکی گفت: ورود بخش خصوصی به بحث تولید واکسن، علاوه بر ایجاد انگیزه برای بخش دولتی سبب افزایش کیفیت تولید خواهد شد.
دکتر جمشید رزم یار، معاون سابق بهداشت، آموزش و توسعه سازمان نظام دامپزشکی در گفتگو با خبرنگار موج در ارتباط با نظر کمیسیون کشاورزی و بحث تحقیق و تفحص از موسسه رازی، با اعلام این مطلب اظهار داشت: تا کنون تحلیلی در ارتباط با کیفیت واکسن های این موسسه توسط مجموعه ای خارجی انجام نشده و اعمال نظارت بر کیفیت واکسن ها، توسط موسسه واکسن و سرم سازی انجام می شد.
وی موسسه واکسن و سرم سازی رازی را یکی از معتبرترین موسسات خاورمیانه دانست و گفت: این موسسه از نظر سخت افزاری به دلیل بروز تحریم ها و غیره دارای مشکلاتی است، اما از بعد نرم افزاری، افراد متخصص این مجموعه ها دوره های علمی مناسبی را گذرانده و تلاش می کنند، تولیدات بهترین کیفیت را داشته باشد.
رزم یار با اشاره به اهمیت مباحث بیولوژیکی در کشور تصریح کرد: وابستگی کامل به تولیدات بیولوژیکی سایر کشورها اقدامی غلط بوده زیرا در زمان بروز بحران در کشور اگر واکسن های مورد نیاز توسط تولیدکننده گان به ایران فروخته نشود، فاجعه رخ خواهد داد.
وی افزود: باید تلاش شود تا نقایص موجود در سیستم تولید واکسن کشور رفع شود و در کنار آن حضور بخش خصوصی به منظور ایجاد انگیزه و افزایش رقابت در کشور فراهم شود.
معاون سابق بهداشت، آموزش و توسعه سازمان نظام دامپزشکی اظهار داشت: کیفیت واکسن های وارداتی به دلیل وجود تکنولوژی برتر در سایر کشورها، مناسبتر از تولیدات ایران است اما با ورود محصولات فقط واردکننده منتفع شده و خودکفایی کشور دچار آسیب می شود.
وی افزود: از سوی دیگر میزان اشتغالزایی واردات با تولید واکسن قابل مقایسه نیست.
رزم یار واگذاری تولید واکسن به بخش خصوصی را امری ضروری تلقی کرد و گفت: دولت می تواند با نظارت دایمی بر بخش خصوصی، کیفیت محصولات را کنترل کند.
وی اظهار داشت: به دلیل نبود رقابت، بخش دولتی انگیزه کافی برای تولید مناسب ندارد که با ورود بخش خصوصی این مشکل رفع خواهد شد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com